TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"
  • labelworld
  • dizajn
  • wnętrza
  • architektura
  • sztuka
  • moda
  • wywiad
  • lifestyle
  • wydarzenia

NAJNOWSZE

  • Stylowa Polska w najnowszym albumie &Living!

    Stylowa Polska w najnowszym albumie &Living!

  • Kwitnący dizajn

    Kwitnący dizajn

  • Królowa oplątw – wywiad z Aleksandrą Pociej z Project Cube

    Królowa oplątw – wywiad z Aleksandrą Pociej z Project Cube

  • LABEL #23 – NASI MISTRZOWIE

    LABEL #23 – NASI MISTRZOWIE

  • Font stworzony z podpisów artystów

    Font stworzony z podpisów artystów

NAJNOWSZE

  • Architektoniczna porcelana

    Architektoniczna porcelana

  • Anty-energetyk w intrygującym opakowaniu

    Anty-energetyk w intrygującym opakowaniu

  • Ilustracje inspirowane modą

    Ilustracje inspirowane modą

  • Wnętrze pełne zabawy

    Wnętrze pełne zabawy

  • YouTube  stworzył swój font

    YouTube stworzył swój font

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Mieszkając na 25 metrach

    Mieszkając na 25 metrach

  • Klasyka na Brooklynie

    Klasyka na Brooklynie

  • Na krakowskim Podgórzu

    Na krakowskim Podgórzu

  • Wnętrze pełne zabawy

    Wnętrze pełne zabawy

  • Apartament w gdańskiej kamienicy

    Apartament w gdańskiej kamienicy

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Schronienie przed światem

    Schronienie przed światem

  • Muzeum Polskiej Wódki na warszawskiej Pradze

    Muzeum Polskiej Wódki na warszawskiej Pradze

  • Biblioteka na wrocławskim dworcu

    Biblioteka na wrocławskim dworcu

  • Znamy zdobywcę nagrody im. Miesa van der Rohe

    Znamy zdobywcę nagrody im. Miesa van der Rohe

  • Czytelniczy domek nad Wisłą

    Czytelniczy domek nad Wisłą

NAJNOWSZE

  • Dzieło za 110,5 miliona dolarów

    Dzieło za 110,5 miliona dolarów

  • Baletnica według Jeffa Koonsa

    Baletnica według Jeffa Koonsa

  • Politycy według Sasnala

    Politycy według Sasnala

  • Płynny marmur

    Płynny marmur

  • Banksy komentuje Brexit

    Banksy komentuje Brexit

NAJNOWSZE

  • Biżuteria wypełniona aromatem

    Biżuteria wypełniona aromatem

  • Ukryte historie

    Ukryte historie

  • Francja wprowadza surowe przepisy dotyczące retuszu i modelek

    Francja wprowadza surowe przepisy dotyczące retuszu i modelek

  • Czapka z torby IKEA

    Czapka z torby IKEA

  • Zara ułatwia zakupy online

    Zara ułatwia zakupy online

NAJNOWSZE

  • Mea Vulva: o najnowszej wystawie rozmawiamy z Beatą Konarską

    Mea Vulva: o najnowszej wystawie rozmawiamy z Beatą Konarską

  • Designerska zastawa na pokładzie samolotów

    Designerska zastawa na pokładzie samolotów

  • Na własnych zasadach

    Na własnych zasadach

  • Dotykowy ekran w MacBooku

    Dotykowy ekran w MacBooku

  • Lokalny: poskładaj sobie miasto!

    Lokalny: poskładaj sobie miasto!

NAJNOWSZE

  • Wegański Bentley

    Wegański Bentley

  • Mozaiki świata

    Mozaiki świata

  • Katolicka klubo-restauracja

    Katolicka klubo-restauracja

  • Pejzaże w kolorach Pantone

    Pejzaże w kolorach Pantone

  • Nutella otwiera swoją restaurację

    Nutella otwiera swoją restaurację

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Ilustracje modowe i kobiecy akt według Agnieszki Stopyry

    Ilustracje modowe i kobiecy akt według Agnieszki Stopyry

  • Spotkanie z Wilhelmem Sasnalem w MOCAKu

    Spotkanie z Wilhelmem Sasnalem w MOCAKu

  • Kuta House Art Store vol. I

    Kuta House Art Store vol. I

  • Pies czy Suka zaprasza!

    Pies czy Suka zaprasza!

  • Polscy rzemieślnicy w Forcie Mokotów

    Polscy rzemieślnicy w Forcie Mokotów

Zdjęcia na pełnym ekranie

Pokusa nieśmiertelności - identyfikacja festiwalu Przemiany

W Centrum Nauki Kopernik w trwa Festiwal Przemiany 2016. Zarówno w internecie jak i na ulicy można podziwiać intrygujące plakaty i spoty dotyczące tego wydarzenia. Na temat festiwalowych pokazów, reklamy oraz wizualnej tematyki mieliśmy okazję porozmawiać z Pawłem Brzezińskim z agencji Rytm Interactive, która podjęła się stworzenia identyfikacji do festiwalu.


Natalia Kowalczyk: Jaka jest wizja człowieka według „Przemian 2016”?

Paweł Brzeziński: Tegoroczna edycja festiwalu „Przemiany” opowiada o „Pokusie Nieśmiertelności” w kontekście człowieka – festiwal odkrywa przed widzem wielowątkowość tego tematu.

W przyszłości proces starzenia organizmu ludzkiego zostanie spowolniony lub zredukowany całkowicie. Oznacza to że człowiek będzie miał coraz większy wpływ na stan swojego zdrowia - jego poszczególnych organów. Obecnie jest to wizja futurologów oraz naukowców zajmujących się np. nanotechnologią ale w momencie gdy stanie się częścią naszej codzienności, “człowiek” którego znamy obecnie - w teorii i po części w praktyce - stanie się nieśmiertelny.

Technologia informatyczna staje się wszechobecna, medycyna znana obecnie zmieni się oferując tym samym bardziej skuteczne metody rozwiązywania problemów natury zdrowotnej. Wszystkie warstwy nauki będą się przenikały wzajemnie dając podstawy do udoskonalenia ciała i organizmu ludzkiego. Postępują prace nad stworzeniem matryc gatunkowych, idea trans humanizmu, narodziny i rozwój medycyny regeneracyjnej (replikowanie się komórek w nieskończoność) to przykłady aktywności ludzi, które byś może wpłyną na każdą sferę naszego życia zmieniając marzenia/pokusę długowieczności w fakt.

Człowiek stanie się coraz bardziej doskonały, w pełni świadomy zmian jakich dokonał. Osobiście z jednej strony jestem tym zafascynowany i ciekawi mnie wizja tego co nas czeka, z drugiej strony zastanawia mnie czy człowiek “idealny / długowieczny” będzie czuł się wolny.


Natalia Kowalczyk: Skąd narodziła się inspiracja do spotu festiwalu?

Paweł Brzeziński: Tworząc pełną komunikację festiwalu starałem się poznać wszystkie istotne merytoryczne zmienne wykorzystując je później w procesie twórczym. Człowiek, czas, proces starzenia, śmiertelność, warstwa etyczna, wreszcie nauka, technologia oraz jej rozwój.

Kluczową inspiracją tegorocznego spotu oraz pełnej identyfikacji był okres kubizmu a dokładnie obraz Marcela Duchampa – “akt schodzący po schodach”. Zainspirował mnie sposób w jaki artysta przedstawił człowieka, to jak na jednym kadrze uchwycił proces oraz czas, wielopłaszczyznowość i wielowymiarowość obiektu. Uznałem, że to ciekawy kierunek poszukiwań.

Natalia Kowalczyk: Czego szukał Pan w głównej bohaterce, twarzy festiwalu? Czy były jakieś wyznaczniki wizualne albo cechy wyróżniające ją spośród innych postaci?

Paweł Brzeziński: Wybierając bohaterkę spotu starałem aby posiadała ona cechy charakterystyczne, tj.: typ urody, karnacja skóry oraz kolor włosów (rudy). Sądzę, że osoby o tym kolorze włosów mają w swoim wyglądzie pewien niepowtarzalny urok, są na swój sposób tajemnicze. Zależało nam aby wybrana przez nas osobą swoim wyglądem przyciągała wzrok widza, skupiała jego uwagę. Dokonując wyboru jednocześnie staraliśmy sobie wyobrazić jak wyglądałaby za np. 30-40 lat.



Natalia Kowalczyk: Zarówno w spocie jak i na stronie człowiek przechodzi przemianę. Widoczna jest twarz podzielona, poćwiartowana. W jaki sposób odnosi się to do idei festiwalu?

Paweł Brzeziński: Kreacja wizualna związana z tegoroczną edycji Festiwalu opowiada o człowieku oraz o jego pragnieniu bycia nieśmiertelnym, jest to historia o przemianie jakiej świadomie ulega i na którą ma wpływ.

Nawiązując do wcześniej wspomnianej inspiracji chciałem zbudować portret człowieka w różnym wieku, łącząc jego obraz z procesem zmian które mu towarzyszą. Ulega on ciągłym przemianom - ciągle się zmienia. Portret jest zapisem (wynikiem) tej zmiany jakiej świadomie ulega bohaterka spotu.

Chciałem nakłonić widza do zbudowania własnego zdania na temat tego co widzi - do chwilowej refleksji. Tak powstał główny zarys kreacji. Motyw ten ma charakter symboliczny - wg. mnie staje się zapisem jednej osoby w różnym czasie, prezentując zarówno teraźniejszość przeszłość i przyszłość (czyli wszystko to o czym myślimy na co dzień). Bardzo zależało mi aby stworzyć komunikat “otwarty”, opowiadający co prawda krótka historię ale kryjący w sobie jednoczenie metafory oraz warstwę pozostawioną do redefiniowania przez odbiorcę.

Przemiana uwzględnia aspekt starzenia się (czasu) oraz świadomego wpływania na ten proces – w domyśle pozostawiając wszystkie wypadkowe, które z tego wynikają - również w sferze etycznej. Pomiędzy elementami kompozycji dochodzi do wzajemnych relacji – tworząc intrygujący obraz.

W kontekście wizualnym - na kreację widoczną w tegorocznej komunikacji można spojrzeć z wielu perspektyw: po pierwsze elementarnie (widzimy tą samą osobę w różnym wieku, skupiając się na scenariuszu, zachodzących przemianach, analizując jednostkowo elementy kreacji), po drugie globalnie (całościowo patrzymy na symboliczny portret jednego człowieka którego obraz rozszczepiony jest w czasie i w przestrzeni).



Natalia Kowalczyk: Natura Festiwalu Przemiany zakłada różnorodność wydarzeń, brak konkretnego przypisania go jako festiwal teatralny albo naukowy. Czy nie było to trudnością przy tworzeniu konceptu do wydarzenia? Na jakiej części promocji skupił się Pan najbardziej?

Paweł Brzeziński: W pracach nad kreacją - zarówno spotu video jak i całego systemu komunikacji wizualnej - poszukiwałem sposobu na połączenie wielu tematów, wielu idei poruszanych w programie festiwalu. Skupiłem się nad kluczowymi zagadnieniami: czasu, wieku oraz tego co potencjalnie mogłoby na nie wpływać w przyszłości - czyli technologii. Ponieważ znałem większość założeń i szkielet programu festiwalu konieczne było stworzenie kreacji, która powiązana jest lub nawiązuje bezpośrednio do organizowanych w ramach festiwalu wydarzeń.

Wyzwanie projektowe polegało na stworzeniu spójnej i wyraźnej identyfikacji. Pracowałem jednocześnie nad scenariuszem i tematem spotu, pamiętając o warstwie wizualnej prezentowanej w całościowej komunikacji (outdoor, internet itd.). Model pracy opierał się na tworzeniu koncepcji, które konsultowaliśmy z zespołem CNK.

Budując scenariusz spotu wiedziałem, że ogranicza nas czas emisyjny – jednocześnie chciałem stworzyć syntetyczną historię, opowieść która zobrazuje człowieka świadomie wpływającego na proces własnych zmian.

W trakcie planu zdjęciowego wykonałem sesję fotograficzna która uzupełniła komunikację wizualną festiwalu i posłużyła do stworzenia głównego motywu graficznego. Bardzo duże znaczenie miała dla nas muzyka, którą skomponował i wyprodukował Marcin “Kwazar” Cisło (Gagarin Studio) dopełniająca naszą koncepcję. Tworząc koncepcję całej oprawy wizualnej festiwalu musiałem myśleć kompleksowo i w równy sposób skupić się na wszystkich elementach promocyjnych.

Ponieważ jestem zwolennikiem pracy kolektywnej bardzo ważny był dla mnie wybór odpowiednich osób do teamu projektowego oraz realizacji poszczególnych jej etapów.

Z perspektywy projektowej ważne były dla mnie konsultacje kreatywne i pomoc w realizacji formatów we współpracy z Moniką Rubov (Rytm Interactive). Za realizację spotu była odpowiedzialna Anna Bystrowska wraz z Kubą Nowakiem, za kasting Magda Daniel, zaś charakteryzacją zajęła się niezastąpiona Anna Nobel - Nobielska. Bardzo dziękuję za okazaną cierpliwość, zaufanie oraz pełen profesjonalizm.

Więcej o Rytm Interactive: http://rytm.org

Zajrzyjcie także na stronę festiwalu Przemiany: http://www.przemianyfestiwal.pl

  • UG
siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage    PL EN