TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"
  • labelworld
  • dizajn
  • wnętrza
  • architektura
  • sztuka
  • moda
  • wywiad
  • lifestyle
  • wydarzenia

NAJNOWSZE

  • Stylowa Polska w najnowszym albumie &Living!

    Stylowa Polska w najnowszym albumie &Living!

  • Kwitnący dizajn

    Kwitnący dizajn

  • Królowa oplątw – wywiad z Aleksandrą Pociej z Project Cube

    Królowa oplątw – wywiad z Aleksandrą Pociej z Project Cube

  • LABEL #23 – NASI MISTRZOWIE

    LABEL #23 – NASI MISTRZOWIE

  • Font stworzony z podpisów artystów

    Font stworzony z podpisów artystów

NAJNOWSZE

  • Limitowana kolekcja Marimekko i Microsoftu

    Limitowana kolekcja Marimekko i Microsoftu

  • Architektoniczna porcelana

    Architektoniczna porcelana

  • Anty-energetyk w intrygującym opakowaniu

    Anty-energetyk w intrygującym opakowaniu

  • Ilustracje inspirowane modą

    Ilustracje inspirowane modą

  • Wnętrze pełne zabawy

    Wnętrze pełne zabawy

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • 5 projektów, za które kochamy Rodolphe Parente

    5 projektów, za które kochamy Rodolphe Parente

  • Mieszkając na 25 metrach

    Mieszkając na 25 metrach

  • Klasyka na Brooklynie

    Klasyka na Brooklynie

  • Na krakowskim Podgórzu

    Na krakowskim Podgórzu

  • Wnętrze pełne zabawy

    Wnętrze pełne zabawy

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Estakada zamieniona w zielony ogród

    Estakada zamieniona w zielony ogród

  • Drugie życie warszawskiej elektrowni „Powiśle”

    Drugie życie warszawskiej elektrowni „Powiśle”

  • Schronienie przed światem

    Schronienie przed światem

  • Muzeum Polskiej Wódki na warszawskiej Pradze

    Muzeum Polskiej Wódki na warszawskiej Pradze

  • Biblioteka na wrocławskim dworcu

    Biblioteka na wrocławskim dworcu

NAJNOWSZE

  • Dzieło za 110,5 miliona dolarów

    Dzieło za 110,5 miliona dolarów

  • Baletnica według Jeffa Koonsa

    Baletnica według Jeffa Koonsa

  • Politycy według Sasnala

    Politycy według Sasnala

  • Płynny marmur

    Płynny marmur

  • Banksy komentuje Brexit

    Banksy komentuje Brexit

NAJNOWSZE

  • Biżuteria wypełniona aromatem

    Biżuteria wypełniona aromatem

  • Ukryte historie

    Ukryte historie

  • Francja wprowadza surowe przepisy dotyczące retuszu i modelek

    Francja wprowadza surowe przepisy dotyczące retuszu i modelek

  • Czapka z torby IKEA

    Czapka z torby IKEA

  • Zara ułatwia zakupy online

    Zara ułatwia zakupy online

NAJNOWSZE

  • Mea Vulva: o najnowszej wystawie rozmawiamy z Beatą Konarską

    Mea Vulva: o najnowszej wystawie rozmawiamy z Beatą Konarską

  • Designerska zastawa na pokładzie samolotów

    Designerska zastawa na pokładzie samolotów

  • Na własnych zasadach

    Na własnych zasadach

  • Dotykowy ekran w MacBooku

    Dotykowy ekran w MacBooku

  • Lokalny: poskładaj sobie miasto!

    Lokalny: poskładaj sobie miasto!

NAJNOWSZE

  • Limitowana kolekcja Marimekko i Microsoftu

    Limitowana kolekcja Marimekko i Microsoftu

  • W Hali Koszyki powstanie coworking

    W Hali Koszyki powstanie coworking

  • Wegański Bentley

    Wegański Bentley

  • Mozaiki świata

    Mozaiki świata

  • Katolicka klubo-restauracja

    Katolicka klubo-restauracja

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Ilustracje modowe i kobiecy akt według Agnieszki Stopyry

    Ilustracje modowe i kobiecy akt według Agnieszki Stopyry

  • Spotkanie z Wilhelmem Sasnalem w MOCAKu

    Spotkanie z Wilhelmem Sasnalem w MOCAKu

  • Kuta House Art Store vol. I

    Kuta House Art Store vol. I

  • Pies czy Suka zaprasza!

    Pies czy Suka zaprasza!

  • Polscy rzemieślnicy w Forcie Mokotów

    Polscy rzemieślnicy w Forcie Mokotów


źródło:

Zdjęcia na pełnym ekranie

Królowa oplątw – wywiad z Aleksandrą Pociej z Project Cube

Z wykształcenia jest inżynierem budownictwa, z pasji projektantką małych form, które łączą naturę z dizajnem. Z Aleksandrą Pociej, twórczynią marki Project Cube, którą mogliście już poznać w ramach naszego cyklu „Poniedziałki z polskim dizajnem”, rozmawiamy m.in. o zieleni dla mieszczuchów.

Jak się zaczęła twoja przygoda z oplątwami?
Aleksandra Pociej: Przypadkowo – byłam na wystawie malarstwa we Francji i zobaczyłam rośliny przyczepione do ściany. Nie miały ziemi ani wody, a żyły! Bardzo mnie zaintrygowały. Zaczęłam się nimi interesować i wtedy narodził się pomysł, by wprowadzić je na nasz rynek na szerszą skalę. Tak powstał Project Cube, czyli dizajn z natury – kubiki i terraria, którymi staram się podkreślać naturalne piękno oplątw.

Twoje kubiki mocno kontrastują z naturalnymi kształtami tych roślin. Skąd pomysł na osadzanie ich właśnie w takich podstawach?
Formy, które proponuję, zdecydowanie nawiązują do roślin. Geometria to ich wspólna zasada i jednocześnie moja główna inspiracja. Jestem ‒ co widać nawet w logotypie marki ‒ wielką miłośniczką twórczości Pieta Mondriana, dlatego wzięłam na warsztat sześcian i zaproponowałam kilka jego przestrzennych wariacji. Cenię sobie także minimalizm i funkcjonalność, a to składowe stylu skandynawskiego, który jest mi bliski. Przy projektowaniu bez wątpienia do głosu dochodzi też moje wykształcenie – jestem inżynierem budowlanym, więc zamiłowanie do brył i geometrycznych form mam chyba po prostu we krwi.



Jak wygląda proces projektowy? Czy najpierw jest roślina i to ona inspiruje cię do stworzenia danego projektu, czy może na odwrót?
Oplątwy są na tyle unikatowe, że nie mam innej możliwości ‒ na pierwszym miejscu zawsze stawiam roślinę. To nie są produkty fabryczne, każda jest zupełnie inna ‒ i właśnie to determinuje moją dalszą pracę. Najpierw poznaję oplątwę, a potem zastanawiam się, jak najlepiej wyeksponować jej wyjątkowy wygląd.

Wiem, że rośliny przyjeżdżają z daleka i dopiero po aklimatyzacji trafiają do twojej pracowni. A gdzie powstają same kubiki?
Wszystkie projekty Project Cube realizuje rodzinna stolarnia z Mazur – trudno było ich znaleźć, ale są świetni i jako osoba, która przywiązuje wagę do detalu, bardzo cenię tę współpracę. Kubiki powstają z drewna i płyty MDF malowanej na biało.

Czy zawsze łączysz dany gatunek oplątwy z konkretnym projektem, czy jednak pozostawiasz możliwość ich dowolnego miksowania?

To wydaje się proste, ale takie nie jest – każda oplątwa ma inną wielkość, objętość. Dlatego staram się je łączyć z konkretnymi terrariami i kubikami i oferować moim klientom gotowe zestawy, o których wiem, że sprawdzą się w różnych wnętrzach.



Czy oplątwy są idealne dla osób, które chciałyby wprowadzić zieleń do swojego otoczenia, a nie mają ręki do roślin?
Tak, ale w naszych warunkach klimatycznych potrzebują jednak człowieka. Krążą opinie, że oplątwy są przeznaczone dla roślinnych morderców – absolutnie tak nie jest! Jak każdą inną roślinę trzeba ją stale obserwować i nauczyć się ją czytać. Są natomiast niewymagające pod tym względem, że nie potrzebują ziemi i częstego podlewania, co bardzo cieszy, gdy na przykład jedziemy na wakacje. Przed dłuższym wyjazdem robimy im odżywczą kąpiel i nie musimy się martwić, że coś im się stanie. Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy zabrali je z sobą ‒ ja ze swoimi okazami podróżuję! (śmiech)

Przywiązujesz się do nich! Czy właśnie dlatego nadajesz im pieszczotliwe imiona, np. Królowa, Meduza?
Postanowiłam je nazywać, ponieważ polska nazwa ‒ oplątwa ‒ może odstraszać. Gdy startowałam z Project Cube, nie był to jeszcze tak powszechnie znany gatunek, zależało mi więc na tym, by roślinki fajnie się kojarzyły, odwoływały do wspomnień.

Masz swoją ulubioną?
Uwielbiam „Meduzę”, za różnorodność form. Rozmnaża się, pączkując od podstawy i tworząc łodyżki przypominające włosy mitycznego potwora. Jest też bardzo wytrzymała i bezproblemowa, więc jeśli miałabybm wytypować gatunek dla tych, którzy rzeczywiście mają problem z roślinami, byłaby to właśnie ona.



Jakie są twoje przewidywania co do przyszłości miejskich dżungli i w jakim kierunku pragniesz rozwijać Project Cube?

Kocham ten trend i mam skrytą nadzieję, że nie będzie tylko chwilową modą, lecz stanie się pełnoprawnym stylem dekorowania wnętrz. W założeniach Project Cube od początku było propagowanie tego kierunku – nie jest przecież wielką tajemnicą, że obcowanie z zielenią daje nam ukojenie, relaksuje. Chcę więc nadal powiększać roślinne portfolio mojej marki o kolejne zaskakujące i mało wymagające gatunki. Pracuję też nad kolekcją modułową, która uwolni kreatywność użytkowników i pozwoli im tworzyć unikalne roślinne instalacje oraz ściany zieleni.


  • UG
siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage    PL EN