TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"
  • labelworld
  • dizajn
  • wnętrza
  • architektura
  • sztuka
  • moda
  • wywiad
  • lifestyle
  • wydarzenia

NAJNOWSZE

  • LABEL #30. Po pierwsze pasja!

    LABEL #30. Po pierwsze pasja!

  • Jak mieszkają mężczyźni? Męskie wnętrza w najnowszym albumie &Living!

    Jak mieszkają mężczyźni? Męskie wnętrza w najnowszym albumie &Living!

  • Majówka pachnie niższymi cenami! Tylko teraz album w cenie 79zł! Przesyłka GRATIS!

    Majówka pachnie niższymi cenami! Tylko teraz album w cenie 79zł! Przesyłka GRATIS!

  • Piękno, kobiecość i ponadczasowe wnętrza - LABEL #29

    Piękno, kobiecość i ponadczasowe wnętrza - LABEL #29

  • LABEL #28 Japonia, minimalizm i marzenia

    LABEL #28 Japonia, minimalizm i marzenia

NAJNOWSZE

  • OTUL - poduszka, która pomoże walczyć z samotnością

    OTUL - poduszka, która pomoże walczyć z samotnością

  • IKEA otworzy w Warszawie nowy sklep

    IKEA otworzy w Warszawie nowy sklep

  • Opakowanie, które możesz zjeść

    Opakowanie, które możesz zjeść

  • Polska marka tworzy meble testowane na zwierzętach

    Polska marka tworzy meble testowane na zwierzętach

  • Meble, które mają zwalczyć samotność

    Meble, które mają zwalczyć samotność

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • 28 metrów

    28 metrów

  • Stylowy loft w Bordeaux

    Stylowy loft w Bordeaux

  • Wnętrza w kolorach

    Wnętrza w kolorach

  • Nowojorskie mieszkanie architekta

    Nowojorskie mieszkanie architekta

  • Prostota w naturalnym wydaniu

    Prostota w naturalnym wydaniu

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Torba dla architekta​

    Torba dla architekta​

  • Domek, który możesz złożyć wszędzie

    Domek, który możesz złożyć wszędzie

  • Nowoczesne mieszkanie w Kijowie

    Nowoczesne mieszkanie w Kijowie

  • Niezwykły dom w Chile

    Niezwykły dom w Chile

  • Pawilon jak papuga

    Pawilon jak papuga

NAJNOWSZE

  • Iluzja na muralu

    Iluzja na muralu

  • Nowa praca Banksy’ego

    Nowa praca Banksy’ego

  • Art-fabet czyli alfabet ze sztuką

    Art-fabet czyli alfabet ze sztuką

  • Śmietniki pełne kwiatów

    Śmietniki pełne kwiatów

  • Prace Klimta w nowym wydaniu

    Prace Klimta w nowym wydaniu

NAJNOWSZE

  • Converse i nowojorska marka MadeMe – od dziewczyn dla dziewczyn!

    Converse i nowojorska marka MadeMe – od dziewczyn dla dziewczyn!

  • Torba dla architekta​

    Torba dla architekta​

  • Art Night w Domu Mody Klif

    Art Night w Domu Mody Klif

  • Nowa kolekcja Kopi

    Nowa kolekcja Kopi

  • Bielizna od Rihanny: odcienie nude dla wszystkich

    Bielizna od Rihanny: odcienie nude dla wszystkich

NAJNOWSZE

  • Ikony polskiego designu powracają!

    Ikony polskiego designu powracają!

  • Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

    Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

  • Poznańska firma tworzy dom inteligenty

    Poznańska firma tworzy dom inteligenty

  • Leginsy, które sprawdzą czy dobrze ćwiczysz

    Leginsy, które sprawdzą czy dobrze ćwiczysz

  • Słomka i lakier, które pomogą wykryć tabletkę gwałtu

    Słomka i lakier, które pomogą wykryć tabletkę gwałtu

NAJNOWSZE

  • Minimalistyczny telefon z monochromatycznym wyświetlaczem

    Minimalistyczny telefon z monochromatycznym wyświetlaczem

  • IKEA otworzy w Warszawie nowy sklep

    IKEA otworzy w Warszawie nowy sklep

  • Metafizyka w fotografii

    Metafizyka w fotografii

  • Minimalistyczny Berlin

    Minimalistyczny Berlin

  • Nowa sesja Jacka Kołodziejskiego dla Muzeum Warszawy

    Nowa sesja Jacka Kołodziejskiego dla Muzeum Warszawy

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Przytul Polskę

    Przytul Polskę

  • Czas na egzekucję - Projekcje 2018

    Czas na egzekucję - Projekcje 2018

  • Piet Hein Eek na BiznesUp! design made in Poland

    Piet Hein Eek na BiznesUp! design made in Poland

  • Art Night w Domu Mody Klif

    Art Night w Domu Mody Klif

  • Art of Heritage - Noc Muzeów w salonie Jaga Hupało Born To Create

    Art of Heritage - Noc Muzeów w salonie Jaga Hupało Born To Create

  • seria notesów Munken Works
    seria notesów Munken Works
  • Zdjęcia z kampanii Munken Kristall.
    Zdjęcia z kampanii Munken Kristall.
  • Zdjęcia z kampanii Munken Kristall.
    Zdjęcia z kampanii Munken Kristall.
  • Centrum środowiskowe w Arctic Paper Munkedlas
    Centrum środowiskowe w Arctic Paper Munkedlas
  • papiernia Arctic Paper Munkedals
    papiernia Arctic Paper Munkedals
  • Munken Cube
    Munken Cube
Papier haute couture Papier haute couture Papier haute couture Papier haute couture Papier haute couture Papier haute couture

źródło: Materiały prasowe

Zdjęcia na pełnym ekranie

Papier haute couture

Niektórzy mówią, że papier to materiał przeszłości, jednak pogłoski o jego śmierci wydają się mocno przesadzone. Klienci są coraz bardziej wymagający, zwracają uwagę na fakturę, ziarnistość, zapach czy też grubość papieru na jakich wydawane są magazyny, książki czy też zeszyty. O papierze dla wymagających rozmawiamy z Urszulą Pyskło z firmy Arctic Paper.


LABEL: Czy w XXI wieku - epoce wszechobecnych tabletów i komputerów papier jest jeszcze potrzebny?

Urszula Pyskło: Jak najbardziej. Rozwój technologii nie zajmuje miejsca materiałów analogowych, a jest jedynie ich uzupełnieniem. W chwili obecnej materiał drukowany staje się dobrem luksusowym, o który warto zabiegać. Coraz większą uwagę przykładamy do tego co i jak wydajemy. Materiały drukowane mają zachęcać, pobudzać wyobraźnię. Są też oderwaniem od dnia codziennego opanowanego przez smartfony, tablety, komputery. Przez pracę.

LABEL: Opowiedz trochę o historii Waszej firmy. Wywodzicie się ze Szwedzkiej manufaktury, ciekawi mnie jak w tamtych czasach wyglądała produkcja papieru? I jak to się zaczęło?

Urszula Pyskło: Jeden z najstarszych zakładów w naszej Grupie – Arctic Paper Munkedals AB powstał w 1871 roku. Wykorzystując wodospady na rzece Munkedalsälven, zasilano ścieraki produkujące ścier drzewny. W 1890 roku nastąpiła zmiana produkcji na masy celulozowe bezdrzewne, a produkcja papieru graficznego rozpoczęła się w 1906 roku. W tym czasie pracowało już sześć maszyn papierniczych, a zakład wyposażono w silnik parowy, aby produkcja mogła się odbywać nawet w okresie suszy. W 1917 roku całkowita zdolność produkcyjna papierni wynosiła 10 000 ton rocznie. Fabryka była nieustannie rozwijana i modernizowana; poszerzano także organizację sprzedaży. Już wtedy papiernia Munkedals eksportowała do wielu krajów Europy, Afryki, Azji i Ameryki Południowej.

LABEL: A jak dziś produkuje się papier?

Urszula Pyskło: Produkcja papieru nie uległa znacznej zmianie, nadal używa się podobnych surowców do wytwarzania papieru. Zmianie uległ sprzęt, a co za tym idzie moce produkcyjne. Arctic Paper Munkedals na dwóch maszynach może rocznie wyprodukować 160 tys. ton papieru, Arctic Paper Grycksbo, produkująca papiery powlekane, 265 tys. ton rocznie, a nasza rodzima papiernia Arctic Paper Kostrzyn do 280 tys. ton papieru rocznie. Dodatkowo wszystkie nasze papiernie są papierniami niezintegrowanymi, co oznacza, że nie wytwarzamy sami celulozy, a kupujemy ją z legalnych i certyfikowanych źródeł.

LABEL: A co z ekologią? Czy jest dla Was ważna? W końcu producentów papieru często oskarża się o nadmierną wycinkę drzew.

Urszula Pyskło: Naszym najważniejszym celem jest redukcja wpływu produkcji papieru na środowisko naturalne. W każdej z naszych papierni prowadzimy wiele działań mających na celu stałe podnoszenie standardów środowiskowych. Nie bez znaczenia jest fakt, iż Arctic Paper Munkedals jest jedną z najbardziej przyjaznych środowisku papierni na świecie. Dbamy o jego ochronę, a dowodem na to są chociażby posiadane certyfikaty, których zgodność jest zawsze kontrolowana przez niezależną organizację za pomocą okresowo przeprowadzanego audytu. ISO 14001, EMAS, Paper Profile informujące o efektywności zarządzania środowiskowego; FSC oraz PEFC gwarantujące, że drewno stosowane do produkcji mas włóknistych pochodzi z lasów zarządzanych w oparciu o zasady zrównoważonej oraz odpowiedzialnej społecznie gospodarki leśnej. Najnowszym certyfikatem, który posiada nasza papiernia w Munkedal jest EU Ecolabel. Jest on przyznawany wyrobom o ograniczonym poziomie wpływu na środowisko na etapie pozyskiwania surowca i produkcji. Podstawę do przyznawania tego oznakowania stanowią kryteria ekologiczne, publikowane jako decyzje Komisji Wspólnot Europejskich.

LABEL: Czy masz jakiś ulubiony gatunek papieru?

Urszula Pyskło: Zdecydowanie Munken Pure. Jest to papier niepowlekany o szlachetnym odcieniu kości słoniowej i niespotykanej gładkości. Jego szeroki asortyment daje nam wiele możliwości. Jedynym ograniczeniem w jego wykorzystaniu może być tylko nasza wyobraźnia.

LABEL: Waszą kolekcję Munken Design nazywacie „Haute Couture” wśród papieru? Czy możesz wytłumaczyć - mi laikowi, co sprawia, że dany gatunek papieru możemy tak nazwać? I co wyróżnia ten produkt na rynku?

Urszula Pyskło: Marka Munken jest rozpoznawalna na całym świecie. Papiery Munken Design są cenione wśród grafików za swoją jakość, naturalny odcień i fakturę. W chwili obecnej oferujemy papiery w dwóch wykończeniach powierzchni i czterech odcieniach, w sumie 8 rodzajów. Na papierach Munken drukowanych było wiele przepięknych książek, albumów. Armani, Dior, Karl Lagerfeld – ich katalogi wielokrotnie powstawały właśnie na papierach Munken. Ten ostatni projektant, tak zafascynowany papierem, był współtwórcą opakowania do perfum Paper Passion by Geza Schoen, we współpracy ze znamym wydawcą niemieckim – Steidlem i magazynem Wallpaper*. Inne jego dzieło, album Little Black Jacket, prezentujący znane postaci ze świata mody i kina w czarnej marynarce został wydrukowany z czterech monochromatycznych kolorów Pantone na papierze Munken. Jest to jedno z najpiękniejszych dzieł wydrukowanych na papierze, jakie widziałam. Jedyne w swoim rodzaju, unikatowe jak od Haute Couture. I taki jest właśnie Munken.

LABEL: Angażujecie się także w wiele inicjatyw kulturalnych: wspieracie konkurs „Typefaces”, tworzycie wiele inicjatyw wspólnie z D2D. Skąd pomysł na taką działalność?

Urszula Pyskło: Jako producent papieru działamy trochę nietypowo. Szerzymy wiedzę zarówno o papierach, jak i druku na nich. Wraz z Michałem Büthner-Zawadzkim zajmujemy się rozwojem sprzedaży w Arctic Paper Polska. Ukończyliśmy Poligrafię na Politechnice Warszawskiej i naturalnym wydaje nam się przekazywanie tej wiedzy naszym klientom. Stąd właśnie pomysł na takie inicjatywy. A jest ich coraz więcej i mam nadzieję, że tematów nam nie zabraknie.

LABEL: Z papieru można nie tylko tworzyć zeszyty i książki, ale także pudełka, ubrania, a nawet samochody! Opowiesz o jakiś nietypowych projektach?

Urszula Pyskło: Tak jak wspomniałam, jesteśmy producentem papieru i sprzedajemy tylko produkty, które sami produkujemy. Większość naszych papierów bezdrzewnych jest dostępnych w wysokich gramaturach: 300, 400, a nawet 600 g/m2. Kilka lat temu papier Munken Print White został wykorzystany do produkcji opakowania na perfumy Kenzo, co też jest nietypowym przedsięwzięciem, bo jest to papier książkowy. Jak widać wykorzystanie tego papieru nie zna granic. Czemu nie wzornictwo przemysłowe? Munken Cube, wykonany z papieru Munken jest tego przykładem. Zaprojektowany we współpracy z niemiecką biurem projektowym E15. Jest obiektem, którego nie sposób nie zauważyć. Składa się z drewna i papieru. Dębowa podstawa i 2200 arkuszy Munken Pure 120 g/m2 sklejonych z jednej strony, daje nam notes wysokości 43 cm, który możemy zapisać i formować na wiele sosobów.

LABEL: A jakie papierowe przedmioty są najbliższe Twojemu sercu? Może masz jakąś małą, prywatną kolekcję?

Urszula Pyskło:
Nie będę chyba oryginalna. Uwielbiam książki i ich mam najwięcej w domu. Jest to mój przedmiot codziennego użytku.
Mam też sporą kolekcję notesów, a każdy z nich czeka na swój czas. Chyba większość z nas ma ten sam problem – co zapisać na pierwszej stronie!



Produkty Arctic Paper będziecie mogli obejrzeć/ dotknąć, a nawet powąchać na festiwalu Niech Żyje Papier - 16 kwietnia 2016, Państwowe Muzeum Etnograficzne, ul. Kredytowa 1, Warszawa. Start g. 10.


Więcej informacji na: http://label-magazine.com/niech-zyje-papier-ezp-56...


Zapraszamy także na stoisko LABEL!


  • UG
siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage    PL EN