TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"
  • labelworld
  • dizajn
  • wnętrza
  • architektura
  • sztuka
  • moda
  • wywiad
  • lifestyle
  • wydarzenia

NAJNOWSZE

  • Po pierwsze pasja! Nowy LABEL nr30 już w sprzedaży!

    Po pierwsze pasja! Nowy LABEL nr30 już w sprzedaży!

  • Jak mieszkają mężczyźni? Męskie wnętrza w najnowszym albumie &Living!

    Jak mieszkają mężczyźni? Męskie wnętrza w najnowszym albumie &Living!

  • Piękno, kobiecość i ponadczasowe wnętrza - nowy LABEL #29 już w sprzedaży!

    Piękno, kobiecość i ponadczasowe wnętrza - nowy LABEL #29 już w sprzedaży!

  • Kobiece ilustracje Karolin Schnoor

    Kobiece ilustracje Karolin Schnoor

  • Label mag #28 Japonia, minimalizm i marzenia

    Label mag #28 Japonia, minimalizm i marzenia

NAJNOWSZE

  • Seks bez zażenowania

    Seks bez zażenowania

  • Kamienice z papieru

    Kamienice z papieru

  • Sposób na mini-kuchnię

    Sposób na mini-kuchnię

  • IDEA - ironiczne wydanie IKEA

    IDEA - ironiczne wydanie IKEA

  • W redakcji włoskiego Vogue

    W redakcji włoskiego Vogue

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Elegancja w Bostonie

    Elegancja w Bostonie

  • 28 metrów w skandynawskim stylu

    28 metrów w skandynawskim stylu

  • Sielski dom z widokiem na las

    Sielski dom z widokiem na las

  • Pochwała prostoty

    Pochwała prostoty

  • Zabytkowe mieszkanie w Walencji

    Zabytkowe mieszkanie w Walencji

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Marszałkowska zamieni się w zieloną dżunglę?

    Marszałkowska zamieni się w zieloną dżunglę?

  • Dom nad oceanem

    Dom nad oceanem

  • Dom nad jeziorem

    Dom nad jeziorem

  • W Łodzi powstanie budynek projektu Daniela Libeskinda

    W Łodzi powstanie budynek projektu Daniela Libeskinda

  • Pierwszy na świecie dom drukowany w 3D

    Pierwszy na świecie dom drukowany w 3D

NAJNOWSZE

  • Sztuka na Coachelli

    Sztuka na Coachelli

  • MET udostępnia ponad 500 książek za darmo!

    MET udostępnia ponad 500 książek za darmo!

  • Na warszawskim biurowcu powstanie gigantyczny mural

    Na warszawskim biurowcu powstanie gigantyczny mural

  • Metropolitan Museum of Art udostępnia swoje zbiory za darmo

    Metropolitan Museum of Art udostępnia swoje zbiory za darmo

  • Fauna i flora na murze

    Fauna i flora na murze

NAJNOWSZE

  • Kolekcja Pauliny Bierzgalskiej-Sikorskiej w obiektywie Kamila Kotarby

    Kolekcja Pauliny Bierzgalskiej-Sikorskiej w obiektywie Kamila Kotarby

  • H&M stworzy wspólną kolekcję z Moschino

    H&M stworzy wspólną kolekcję z Moschino

  • Okulary z ilustracjami Andy’ego Warhola

    Okulary z ilustracjami Andy’ego Warhola

  • ASOS prezentuje ubrania na różnych typach sylwetek

    ASOS prezentuje ubrania na różnych typach sylwetek

  • MISBHV stworzy kolekcję dla Reebok

    MISBHV stworzy kolekcję dla Reebok

NAJNOWSZE

  • Ikony polskiego designu powracają!

    Ikony polskiego designu powracają!

  • Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

    Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

  • Poznańska firma tworzy dom inteligenty

    Poznańska firma tworzy dom inteligenty

  • Leginsy, które sprawdzą czy dobrze ćwiczysz

    Leginsy, które sprawdzą czy dobrze ćwiczysz

  • Słomka i lakier, które pomogą wykryć tabletkę gwałtu

    Słomka i lakier, które pomogą wykryć tabletkę gwałtu

NAJNOWSZE

  • Luksusowa przyczepa

    Luksusowa przyczepa

  • Kuba w promieniach słońca

    Kuba w promieniach słońca

  • Kawa z psem

    Kawa z psem

  • Klasyczna Vespa w nowym wydaniu

    Klasyczna Vespa w nowym wydaniu

  • IKEA stworzy sklep z drzewami zamiast parkingu

    IKEA stworzy sklep z drzewami zamiast parkingu

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • MOCAK - Ojczyzna w sztuce

    MOCAK - Ojczyzna w sztuce

  • Niestandardowa współpraca artysty z  przedmiotami codziennego użytku

    Niestandardowa współpraca artysty z przedmiotami codziennego użytku

  • Znamy program 12. edycji Łódź Design Festival!

    Znamy program 12. edycji Łódź Design Festival!

  • Niech żyje kolor! 5. edycja międzynarodowego konkursu Kreacje z Natury!

    Niech żyje kolor! 5. edycja międzynarodowego konkursu Kreacje z Natury!

  • Grynasz Studio na SoloneSatellite w Mediolanie!

    Grynasz Studio na SoloneSatellite w Mediolanie!

Zdjęcia na pełnym ekranie

Pokusa nieśmiertelności - identyfikacja festiwalu Przemiany

W Centrum Nauki Kopernik w trwa Festiwal Przemiany 2016. Zarówno w internecie jak i na ulicy można podziwiać intrygujące plakaty i spoty dotyczące tego wydarzenia. Na temat festiwalowych pokazów, reklamy oraz wizualnej tematyki mieliśmy okazję porozmawiać z Pawłem Brzezińskim z agencji Rytm Interactive, która podjęła się stworzenia identyfikacji do festiwalu.


Natalia Kowalczyk: Jaka jest wizja człowieka według „Przemian 2016”?

Paweł Brzeziński: Tegoroczna edycja festiwalu „Przemiany” opowiada o „Pokusie Nieśmiertelności” w kontekście człowieka – festiwal odkrywa przed widzem wielowątkowość tego tematu.

W przyszłości proces starzenia organizmu ludzkiego zostanie spowolniony lub zredukowany całkowicie. Oznacza to że człowiek będzie miał coraz większy wpływ na stan swojego zdrowia - jego poszczególnych organów. Obecnie jest to wizja futurologów oraz naukowców zajmujących się np. nanotechnologią ale w momencie gdy stanie się częścią naszej codzienności, “człowiek” którego znamy obecnie - w teorii i po części w praktyce - stanie się nieśmiertelny.

Technologia informatyczna staje się wszechobecna, medycyna znana obecnie zmieni się oferując tym samym bardziej skuteczne metody rozwiązywania problemów natury zdrowotnej. Wszystkie warstwy nauki będą się przenikały wzajemnie dając podstawy do udoskonalenia ciała i organizmu ludzkiego. Postępują prace nad stworzeniem matryc gatunkowych, idea trans humanizmu, narodziny i rozwój medycyny regeneracyjnej (replikowanie się komórek w nieskończoność) to przykłady aktywności ludzi, które byś może wpłyną na każdą sferę naszego życia zmieniając marzenia/pokusę długowieczności w fakt.

Człowiek stanie się coraz bardziej doskonały, w pełni świadomy zmian jakich dokonał. Osobiście z jednej strony jestem tym zafascynowany i ciekawi mnie wizja tego co nas czeka, z drugiej strony zastanawia mnie czy człowiek “idealny / długowieczny” będzie czuł się wolny.


Natalia Kowalczyk: Skąd narodziła się inspiracja do spotu festiwalu?

Paweł Brzeziński: Tworząc pełną komunikację festiwalu starałem się poznać wszystkie istotne merytoryczne zmienne wykorzystując je później w procesie twórczym. Człowiek, czas, proces starzenia, śmiertelność, warstwa etyczna, wreszcie nauka, technologia oraz jej rozwój.

Kluczową inspiracją tegorocznego spotu oraz pełnej identyfikacji był okres kubizmu a dokładnie obraz Marcela Duchampa – “akt schodzący po schodach”. Zainspirował mnie sposób w jaki artysta przedstawił człowieka, to jak na jednym kadrze uchwycił proces oraz czas, wielopłaszczyznowość i wielowymiarowość obiektu. Uznałem, że to ciekawy kierunek poszukiwań.

Natalia Kowalczyk: Czego szukał Pan w głównej bohaterce, twarzy festiwalu? Czy były jakieś wyznaczniki wizualne albo cechy wyróżniające ją spośród innych postaci?

Paweł Brzeziński: Wybierając bohaterkę spotu starałem aby posiadała ona cechy charakterystyczne, tj.: typ urody, karnacja skóry oraz kolor włosów (rudy). Sądzę, że osoby o tym kolorze włosów mają w swoim wyglądzie pewien niepowtarzalny urok, są na swój sposób tajemnicze. Zależało nam aby wybrana przez nas osobą swoim wyglądem przyciągała wzrok widza, skupiała jego uwagę. Dokonując wyboru jednocześnie staraliśmy sobie wyobrazić jak wyglądałaby za np. 30-40 lat.



Natalia Kowalczyk: Zarówno w spocie jak i na stronie człowiek przechodzi przemianę. Widoczna jest twarz podzielona, poćwiartowana. W jaki sposób odnosi się to do idei festiwalu?

Paweł Brzeziński: Kreacja wizualna związana z tegoroczną edycji Festiwalu opowiada o człowieku oraz o jego pragnieniu bycia nieśmiertelnym, jest to historia o przemianie jakiej świadomie ulega i na którą ma wpływ.

Nawiązując do wcześniej wspomnianej inspiracji chciałem zbudować portret człowieka w różnym wieku, łącząc jego obraz z procesem zmian które mu towarzyszą. Ulega on ciągłym przemianom - ciągle się zmienia. Portret jest zapisem (wynikiem) tej zmiany jakiej świadomie ulega bohaterka spotu.

Chciałem nakłonić widza do zbudowania własnego zdania na temat tego co widzi - do chwilowej refleksji. Tak powstał główny zarys kreacji. Motyw ten ma charakter symboliczny - wg. mnie staje się zapisem jednej osoby w różnym czasie, prezentując zarówno teraźniejszość przeszłość i przyszłość (czyli wszystko to o czym myślimy na co dzień). Bardzo zależało mi aby stworzyć komunikat “otwarty”, opowiadający co prawda krótka historię ale kryjący w sobie jednoczenie metafory oraz warstwę pozostawioną do redefiniowania przez odbiorcę.

Przemiana uwzględnia aspekt starzenia się (czasu) oraz świadomego wpływania na ten proces – w domyśle pozostawiając wszystkie wypadkowe, które z tego wynikają - również w sferze etycznej. Pomiędzy elementami kompozycji dochodzi do wzajemnych relacji – tworząc intrygujący obraz.

W kontekście wizualnym - na kreację widoczną w tegorocznej komunikacji można spojrzeć z wielu perspektyw: po pierwsze elementarnie (widzimy tą samą osobę w różnym wieku, skupiając się na scenariuszu, zachodzących przemianach, analizując jednostkowo elementy kreacji), po drugie globalnie (całościowo patrzymy na symboliczny portret jednego człowieka którego obraz rozszczepiony jest w czasie i w przestrzeni).



Natalia Kowalczyk: Natura Festiwalu Przemiany zakłada różnorodność wydarzeń, brak konkretnego przypisania go jako festiwal teatralny albo naukowy. Czy nie było to trudnością przy tworzeniu konceptu do wydarzenia? Na jakiej części promocji skupił się Pan najbardziej?

Paweł Brzeziński: W pracach nad kreacją - zarówno spotu video jak i całego systemu komunikacji wizualnej - poszukiwałem sposobu na połączenie wielu tematów, wielu idei poruszanych w programie festiwalu. Skupiłem się nad kluczowymi zagadnieniami: czasu, wieku oraz tego co potencjalnie mogłoby na nie wpływać w przyszłości - czyli technologii. Ponieważ znałem większość założeń i szkielet programu festiwalu konieczne było stworzenie kreacji, która powiązana jest lub nawiązuje bezpośrednio do organizowanych w ramach festiwalu wydarzeń.

Wyzwanie projektowe polegało na stworzeniu spójnej i wyraźnej identyfikacji. Pracowałem jednocześnie nad scenariuszem i tematem spotu, pamiętając o warstwie wizualnej prezentowanej w całościowej komunikacji (outdoor, internet itd.). Model pracy opierał się na tworzeniu koncepcji, które konsultowaliśmy z zespołem CNK.

Budując scenariusz spotu wiedziałem, że ogranicza nas czas emisyjny – jednocześnie chciałem stworzyć syntetyczną historię, opowieść która zobrazuje człowieka świadomie wpływającego na proces własnych zmian.

W trakcie planu zdjęciowego wykonałem sesję fotograficzna która uzupełniła komunikację wizualną festiwalu i posłużyła do stworzenia głównego motywu graficznego. Bardzo duże znaczenie miała dla nas muzyka, którą skomponował i wyprodukował Marcin “Kwazar” Cisło (Gagarin Studio) dopełniająca naszą koncepcję. Tworząc koncepcję całej oprawy wizualnej festiwalu musiałem myśleć kompleksowo i w równy sposób skupić się na wszystkich elementach promocyjnych.

Ponieważ jestem zwolennikiem pracy kolektywnej bardzo ważny był dla mnie wybór odpowiednich osób do teamu projektowego oraz realizacji poszczególnych jej etapów.

Z perspektywy projektowej ważne były dla mnie konsultacje kreatywne i pomoc w realizacji formatów we współpracy z Moniką Rubov (Rytm Interactive). Za realizację spotu była odpowiedzialna Anna Bystrowska wraz z Kubą Nowakiem, za kasting Magda Daniel, zaś charakteryzacją zajęła się niezastąpiona Anna Nobel - Nobielska. Bardzo dziękuję za okazaną cierpliwość, zaufanie oraz pełen profesjonalizm.

Więcej o Rytm Interactive: http://rytm.org

Zajrzyjcie także na stronę festiwalu Przemiany: http://www.przemianyfestiwal.pl

  • UG
  • www.designeuropaawards.eu
siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage    PL EN