TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"
  • labelworld
  • dizajn
  • wnętrza
  • architektura
  • sztuka
  • moda
  • wywiad
  • lifestyle
  • wydarzenia

NAJNOWSZE

  • Stylowa Polska w najnowszym albumie &Living!

    Stylowa Polska w najnowszym albumie &Living!

  • Kwitnący dizajn

    Kwitnący dizajn

  • Królowa oplątw – wywiad z Aleksandrą Pociej z Project Cube

    Królowa oplątw – wywiad z Aleksandrą Pociej z Project Cube

  • LABEL #23 – NASI MISTRZOWIE

    LABEL #23 – NASI MISTRZOWIE

  • Font stworzony z podpisów artystów

    Font stworzony z podpisów artystów

NAJNOWSZE

  • Limitowana kolekcja Marimekko i Microsoftu

    Limitowana kolekcja Marimekko i Microsoftu

  • Architektoniczna porcelana

    Architektoniczna porcelana

  • Anty-energetyk w intrygującym opakowaniu

    Anty-energetyk w intrygującym opakowaniu

  • Ilustracje inspirowane modą

    Ilustracje inspirowane modą

  • Wnętrze pełne zabawy

    Wnętrze pełne zabawy

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • 5 projektów, za które kochamy Rodolphe Parente

    5 projektów, za które kochamy Rodolphe Parente

  • Mieszkając na 25 metrach

    Mieszkając na 25 metrach

  • Klasyka na Brooklynie

    Klasyka na Brooklynie

  • Na krakowskim Podgórzu

    Na krakowskim Podgórzu

  • Wnętrze pełne zabawy

    Wnętrze pełne zabawy

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Estakada zamieniona w zielony ogród

    Estakada zamieniona w zielony ogród

  • Drugie życie warszawskiej elektrowni „Powiśle”

    Drugie życie warszawskiej elektrowni „Powiśle”

  • Schronienie przed światem

    Schronienie przed światem

  • Muzeum Polskiej Wódki na warszawskiej Pradze

    Muzeum Polskiej Wódki na warszawskiej Pradze

  • Biblioteka na wrocławskim dworcu

    Biblioteka na wrocławskim dworcu

NAJNOWSZE

  • Dzieło za 110,5 miliona dolarów

    Dzieło za 110,5 miliona dolarów

  • Baletnica według Jeffa Koonsa

    Baletnica według Jeffa Koonsa

  • Politycy według Sasnala

    Politycy według Sasnala

  • Płynny marmur

    Płynny marmur

  • Banksy komentuje Brexit

    Banksy komentuje Brexit

NAJNOWSZE

  • Biżuteria wypełniona aromatem

    Biżuteria wypełniona aromatem

  • Ukryte historie

    Ukryte historie

  • Francja wprowadza surowe przepisy dotyczące retuszu i modelek

    Francja wprowadza surowe przepisy dotyczące retuszu i modelek

  • Czapka z torby IKEA

    Czapka z torby IKEA

  • Zara ułatwia zakupy online

    Zara ułatwia zakupy online

NAJNOWSZE

  • Mea Vulva: o najnowszej wystawie rozmawiamy z Beatą Konarską

    Mea Vulva: o najnowszej wystawie rozmawiamy z Beatą Konarską

  • Designerska zastawa na pokładzie samolotów

    Designerska zastawa na pokładzie samolotów

  • Na własnych zasadach

    Na własnych zasadach

  • Dotykowy ekran w MacBooku

    Dotykowy ekran w MacBooku

  • Lokalny: poskładaj sobie miasto!

    Lokalny: poskładaj sobie miasto!

NAJNOWSZE

  • Limitowana kolekcja Marimekko i Microsoftu

    Limitowana kolekcja Marimekko i Microsoftu

  • W Hali Koszyki powstanie coworking

    W Hali Koszyki powstanie coworking

  • Wegański Bentley

    Wegański Bentley

  • Mozaiki świata

    Mozaiki świata

  • Katolicka klubo-restauracja

    Katolicka klubo-restauracja

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Ilustracje modowe i kobiecy akt według Agnieszki Stopyry

    Ilustracje modowe i kobiecy akt według Agnieszki Stopyry

  • Spotkanie z Wilhelmem Sasnalem w MOCAKu

    Spotkanie z Wilhelmem Sasnalem w MOCAKu

  • Kuta House Art Store vol. I

    Kuta House Art Store vol. I

  • Pies czy Suka zaprasza!

    Pies czy Suka zaprasza!

  • Polscy rzemieślnicy w Forcie Mokotów

    Polscy rzemieślnicy w Forcie Mokotów

Nowa identyfikacja wizualna CSW Zamek Ujazdowski Nowa identyfikacja wizualna CSW Zamek Ujazdowski Nowa identyfikacja wizualna CSW Zamek Ujazdowski Nowa identyfikacja wizualna CSW Zamek Ujazdowski Nowa identyfikacja wizualna CSW Zamek Ujazdowski Nowa identyfikacja wizualna CSW Zamek Ujazdowski

źródło: mat. prasowe

Zdjęcia na pełnym ekranie

Nowa identyfikacja wizualna CSW Zamek Ujazdowski

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie wprowadza nową identyfikację wizualną. Długotrwały proces, obejmujący badania i warsztaty, angażujący pracowników i publiczność, zaowocował stworzeniem systemu opartego na typografii. Zapewnia on spójność komunikacji różnorodnego programu złożonego, między innymi, z wystaw, performansów, koncertów czy projekcji filmowych.

Znak U–jazdowski jest tylko najmniejszym elementem tego systemu. Powstał z zaakcentowania jednego z członów nazwy – najbardziej charakterystycznego dla miejsca, które – jak pokazały badania – kojarzy się publiczności nie tylko z zamkiem, ale i z otaczającym go parkiem i budynkiem Laboratorium.
Zmianie identyfikacji wizualnej towarzyszy ujednolicenie nazewnictwa. Nazwa U–jazdowski używana będzie wymiennie z pełną nazwą instytucji. Zmiana dotyczy nie tylko wystaw, performansów, koncertów, ale też działającego od lat w Zamku Kina.Lab oraz programu rezydencji artystycznych, który dotąd funkcjonował pod nazwą Artists-In-Residence Laboratory.



– Po raz pierwszy w swojej historii Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski będzie komunikowało się ze swoimi widzami w sposób przemyślany i usystematyzowany. Mamy system porządkujący produkowane przez nas informacje i nadający wszystkim, bardzo przecież różnorodnym przedsięwzięciom wspólną identyfikację, tożsamość. Dzięki temu wzrośnie rozpoznawalność naszej instytucji i nie będzie już, mamy nadzieję, wątpliwości co do przynależności instytucjonalnej jej licznych działań programowych – mówi Urszula Kropiwiec, zastępca dyrektora Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.

Do procesu tworzenia nowej identyfikacji zaproszono dwóch projektantów: Mariana Misiaka i Tomka Bersza oraz socjolożkę Agatę Nowotny. Pracę rozpoczęli od przeprowadzenia szczegółowych badań.

– Pierwsze pół roku to były szeroko pojęte badania i szukanie inspiracji. Rozpoczęliśmy od rozmów z dyrekcją i pogłębionych badań w archiwum – przejrzeliśmy wszystkie teczki z drukami promocyjnymi od lat 80. Zaprosiliśmy do współpracy Agatę Nowotny, socjolożkę, która pomogła nam przeprowadzić wywiady z pracownikami Zamku Ujazdowskiego oraz z dyrektorami innych instytucji sztuki współczesnej. Pracowaliśmy razem z widzami Zamku, zorganizowaliśmy warsztaty z projektantami. Z tego researchu uzyskaliśmy pakiet ciekawych informacji – mówi Marian Misiak.

Po solidnym researchu, pierwszych przymiarkach i konsultacjach ustalono docelowy pomysł, oparty o typografię – wybrany krój pisma, któremu towarzyszą specjalnie zaprojektowane przez Bersza i Misiaka znaki interpunkcyjne oraz system organizowania treści definiowany przez zasady dotyczące wielkości pisma i wcięć akapitowych. Projektanci nie zaproponowali pojedynczego znaku, dominanty graficznej, która byłaby filarem systemu.

– Logo traktujemy jako najmniejszy element tego systemu, a nie jako uprzywilejowaną ikonkę, która ma odrębne znaczenie – mówi Tomek Bersz. – Staraliśmy się stworzyć system zarazem spójny co do zasad (spajający całą komunikację U–jazdowskiego), jak i uniwersalny w zastosowaniach (pozwalający na komponowanie bardzo różnych i nieprzewidzianych wypowiedzi).

– Element swobody, rozszczelniający system, wprowadza warstwa graficzna, która znajduje się zawsze pod typografią – mówi Marian Misiak. – Tu dopuszczamy wszelkie środki wyrazu od zdjęcia, przez ilustrację, po fotomontaż. Chcielibyśmy, żeby projektanci zaproszeni do projektowania oprawy wizualnej wystawy autorsko interpretowali jej temat.

Nowa identyfikacja będzie widoczna nie tylko w Zamku, ale także nieco później, w otoczeniu instytucji.



  • UG
siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage    PL EN