TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"
Wystawa plakatów w LABEL Magazine x Bauhaus | PURO Hotel Kraków Kazimierz
  • labelworld
  • dizajn
  • wnętrza
  • architektura
  • sztuka
  • moda
  • wywiad
  • lifestyle
  • wydarzenia

NAJNOWSZE

  • Polska rozkochana w retro. Nowy album &Living!

    Polska rozkochana w retro. Nowy album &Living!

  • Jak  przeszłość kreuje przyszłość. LABEL #38

    Jak przeszłość kreuje przyszłość. LABEL #38

  • 100 lat Bauhausu z polskimi ilustratorami

    100 lat Bauhausu z polskimi ilustratorami

  • Wystawa plakatów LABEL Magazine x Bauhaus | PURO Hotel Kraków Kazimierz

    Wystawa plakatów LABEL Magazine x Bauhaus | PURO Hotel Kraków Kazimierz

  • LABEL Studio i Bauhaus w kreatywnej odsłonie na targach Warsaw Home

    LABEL Studio i Bauhaus w kreatywnej odsłonie na targach Warsaw Home

NAJNOWSZE

  • H&M Home na Święta

    H&M Home na Święta

  • Bohdan Butenko nie żyje

    Bohdan Butenko nie żyje

  • Tutaj dobrze się pracuje

    Tutaj dobrze się pracuje

  • BMW i3 w wyjątkowej artystycznej odsłonie na targach Warsaw Home!

    BMW i3 w wyjątkowej artystycznej odsłonie na targach Warsaw Home!

  • Carlsberg stawia na papierowe butelki z recyklingu

    Carlsberg stawia na papierowe butelki z recyklingu

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Skandynawska elegancja

    Skandynawska elegancja

  • 35 metrów w starej kamienicy

    35 metrów w starej kamienicy

  • Loft w Soho

    Loft w Soho

  • Nowojorska nonszalancja

    Nowojorska nonszalancja

  • 51 m2 po skandynawsku

    51 m2 po skandynawsku

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Mieszkania socjalne w Chicago

    Mieszkania socjalne w Chicago

  • Muzeum Wyspiańskiego w Krakowie

    Muzeum Wyspiańskiego w Krakowie

  • Sukces polskiej pracowni

    Sukces polskiej pracowni

  • Nagrody budownictwa ekologicznego dla gdańskiego osiedla

    Nagrody budownictwa ekologicznego dla gdańskiego osiedla

  • Najciekawsze polskie kościoły

    Najciekawsze polskie kościoły

NAJNOWSZE

  • Zgniłe owoce z…kamieni szlachetnych

    Zgniłe owoce z…kamieni szlachetnych

  • Graffiti malowane cieniem

    Graffiti malowane cieniem

  • Banksy otwiera sklep

    Banksy otwiera sklep

  • 17. Warszawskie Targi Sztuki

    17. Warszawskie Targi Sztuki

  • „Z dizajnem jest jak z kobietą – jak jest tylko ładna, to nie jest dobrze”. Wywiad z Krystyną Łuczak-Surówką

    „Z dizajnem jest jak z kobietą – jak jest tylko ładna, to nie jest dobrze”. Wywiad z Krystyną Łuczak-Surówką

NAJNOWSZE

  • Graffiti malowane cieniem

    Graffiti malowane cieniem

  • Kolekcja z kaszmiru z odzysku

    Kolekcja z kaszmiru z odzysku

  • Komplety dla psa i właściciela w H&M

    Komplety dla psa i właściciela w H&M

  • ORSKA i naturalne kamienie

    ORSKA i naturalne kamienie

  • Centrum handlowe z używanymi rzeczami

    Centrum handlowe z używanymi rzeczami

NAJNOWSZE

  • Siła mocnych kolorów i kształtów. Rozmowa z Aleksandrą Morawiak

    Siła mocnych kolorów i kształtów. Rozmowa z Aleksandrą Morawiak

  • Loft w Tel Avivie

    Loft w Tel Avivie

  • Zielone oazy

    Zielone oazy

  • Ikony polskiego designu powracają!

    Ikony polskiego designu powracają!

  • Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

    Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

NAJNOWSZE

  • Minimalistyczny gameboy

    Minimalistyczny gameboy

  • Chwile intymne

    Chwile intymne

  • Olga Tokarczuk z nagrodą Nobla

    Olga Tokarczuk z nagrodą Nobla

  • NASA prezentuje dokładną mapę Księżyca

    NASA prezentuje dokładną mapę Księżyca

  • Składany smartphone: Surface Duo

    Składany smartphone: Surface Duo

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • LABEL Studio i Bauhaus w kreatywnej odsłonie na targach Warsaw Home

    LABEL Studio i Bauhaus w kreatywnej odsłonie na targach Warsaw Home

  • IV Międzynarodowy Kongres Kreatywny Design Plus

    IV Międzynarodowy Kongres Kreatywny Design Plus

  • Design i technologia, czyli telewizory Samsung podczas Warsaw Home

    Design i technologia, czyli telewizory Samsung podczas Warsaw Home

  • Konkurs „Znalezione w Polsce” #znalezionewpolsce

    Konkurs „Znalezione w Polsce” #znalezionewpolsce

  • „Design. Sztuka kobiet” - wyjątkowa wystawa w Desa Unicum.

    „Design. Sztuka kobiet” - wyjątkowa wystawa w Desa Unicum.

Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design? Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design?

źródło: materiały prasowe

Zdjęcia na pełnym ekranie

Wielka Szóstka – kim są jurorzy konkursu Mazda Design?

To oni już niedługo podejmą decyzje, które będą miały wpływ na przyszłość młodych projektantów i pomogą im zaistnieć w świecie polskiego designu. Kim są jurorzy konkursów projektowych, takich jak Mazda Design 2019 i czego oczekują od uczestników?

Projektanci, graficy, analitycy trendów, dziennikarze i animatorzy świata designu, blogerzy i wykładowcy, kreatorzy mody – każdego roku Mazda zaprasza wybitnych przedstawicieli swoich dziedzin do grona jurorów, którzy oceniają nowatorskie projekty uczestników Mazda Design.
Tym razem już po raz dziesiąty Wielka Szóstka zadecyduje kto otrzyma statuetki i nagrody pieniężne w konkursie projektowym Mazdy i który projekt zostanie wyróżniony tytułem Grand Prix. Również to grono wytypuje prace, które zostaną pokazane w maju na specjalnej wystawie podczas Łódź Design Festival. Prace można zgłaszać tylko do 16.04.2019 r. na www.mazdadesign.pl .

Kim są członkowie jury, czego szukają w pracach konkursowych i jak wygląda ich własna praca oraz najciekawsze projekty. Odsłaniamy kulisy konkursu Mazda Design 2019.

Honorowym Przewodniczącym Jury jest Jo Stenuit, który od ponad 20 lat jest członkiem zespołu projektowania Mazdy, a obecnie pełni funkcję Dyrektora Designu Mazda Motor Europe. Projektant ma ogromny wpływ na odbiór marki i jej świadomość w Europie. Dwa lata spędził w centrali firmy w Hiroszimie, dopracowując stylistykę Mazdy CX-7 (2004-2006). Jako specjalistę od projektowania wnętrz i stylistyki Mazdy (wiodący projektant wnętrz dwóch modeli koncepcyjnych: Kiyora oraz Hakaze) – zapytaliśmy go o to, co jest najważniejsze dla designerów Mazdy i co może mieć wpływ na jego oceny: „Istotą piękna tworzonego przez Mazdę jest prostota i minimalizm – inspiracją jest tutaj przede wszystkim japońska tradycja i estetyka. Praca nad koncepcją nowego samochodu rozpoczyna się od refleksji, które elementy są nadmiarowe, czego możemy się pozbyć, aby za pomocą prostych środków wyrazić bogactwo emocji, pasji włożonej w proces projektowy. Do tego samego zachęcam twórców – aby tworzyli przedmioty przemawiające pięknem i prostotą.”


Koncept Mazda Hakaze

Edgar Bąk - twórca Edgar Bąk Studio, grafik który zajmuje się szeroko pojętą komunikacją wizualną i projektowaniem tożsamości wizualnych. Bliska mu jest tradycja polskiego projektowania graficznego: międzywojnia, PRLu, wczesnych lat 90-tych oraz polska szkoła plakatu. Jest laureatem wielu nagród: Klubu Twórców Reklamy (10 statuetek), Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, Książki Roku, Chimery oraz Society of Publishing Designers w Nowym Jorku. Wraz z Charlotte West przygotował „Projekt: The Polish Journal of Visual Art and Design” dla wydawnictwa Unit Editions. Twórca warsztatów graficznych w Japonii, Izraelu i na poznańskiej School of Form radzi projektantom: „Projekt musi być unikatowy i mądry. Zrobiony z rozmachem i pokazujący kreatywność, ale umocowany w warunkach konkursu i nie przestrzelony. Realny do zrealizowania. W pracy zawodowej najciekawsze, wymagające największej kreatywności wydaje się balansowanie między tym co niezwykłe a ograniczeniami tworzywa i procesu produkcyjnego.”


Edgar Bąk, Stowarzyszenie Przyjaciele Muzeum Narodowego - fot. Tomek Mąkolski

Tomek Rygalik – to prawdziwy człowiek instytucja: doktor sztuki, projektant, wykładowca, kurator. Po ukończeniu Royal College of Art w Londynie został pracownikiem naukowym w zespole badawczo-rozwojowym przy RCA. Łączy prowadzenie pracowni projektowania na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie i własnego Studia Rygalik (wspólnie z partnerką, projektantką Gosią Rygalik). Pełni funkcję dyrektora kreatywnego polskich marek meblowych, (Comforty i Paged) oraz współpracuje też m.in. z Capelini, Ghidini, Moroso, Noti, Siemens, Heineken czy Ikea. Realizuje projekty dla instytucji kultury m.in. Instytutu Adama Mickiewicza, Teatru Wielkiego — Opery Narodowej, Muzeum Historii Żydów Polskich, BOZAR, Zachęty, Muzeum Fryderyka Chopina, Muzeum Narodowego. W 2016 r. stworzył własną markę Tre Product oferującą meble i przedmioty, które łączy prostata i wysoka jakość, a także idea, że dobre życie można osiągnąć poprzez odrzucenie tego, co zbędne. Takie podejście koresponduje ze stylistyką Mazdy.

W tym roku w gronie jury znalazło się też dwoje twórców, w poprzednich latach wyróżnionych specjalną nagrodą – Mazda Design Award – Marcin Rusak i Alicja Patanowska.

Marcin Rusak tworzy efemeryczne dzieła, które prowokują do zadawania pytań, nawiązują do historii i proponują możliwe przyszłe scenariusze. Wystawiał swoje prace między innymi na V&A, Design Miami / Basel – „Co to jest luksus?” jak i na targach designu w Madrycie i Dubaju oraz wystawach w Londynie i Nowym Jorku. W 2017 roku jego kolekcja FLORA została zaprezentowana po raz pierwszy w Paryżu we Francji w trakcie M&O jako w ramach nagrody „Rising Talent Award [Nagroda dla Wschodzącego Talentu]”, do której Marcin został nominowany przez Ilse Crawford. Za ten projekt w 2017 roku został pierwszym laureatem nagrody Mazda Design Award. W tym roku jedna z jego prac zostanie po raz pierwszy pokazana w Polsce podczas specjalnej prezentacji przygotowanej przez Mazdę w ramach Łódź Design Festival.


Marcin Rusak, Flora

Alicja Patanowska to projektantka, która łączy szkło z porcelaną i sztuki wizualne z projektowaniem. Dla jej prac charakterystyczna jest potrzeba angażowania odbiorcy. Jej produkty dostępne są m. in. w Merci w Paryżu, Tate Modern w Londynie czy MoMA w Nowym Jorku, a jej prace stanowią część kolekcji sztuki i wzornictwa m. in. Shanghai Museum of Glass. Laureatka specjalnej nagrody Mazda Design Award 2018 za projekt PLANTACJA, nagrody Gazety Wyborczej WARTO (2017), must have! (2016) oraz British Glass Biennale (2015).
Alicja, dla której kluczowe są umiejętności rzemieślnicze powiedziała, czym kieruje się w swoich ocenach: „Przy wyborze projektów konkursowych szczególnie istotna jest dla mnie spójność propozycji z tematem konkursu oraz czytelność koncepcji. Często widać który projekt jest naciągany pod konkurs, a który cechuje bliskość tematyczna. Chciałabym coś zasugerować wszystkim potencjalnym uczestnikom: Zamiast tracić czas na kalkulację i wymyślanie „jak zaistnieć”, proponuję kierować się uczciwością wobec samego siebie. Warto byłoby zauważyć swoje szczere przekonania i za nimi podążać, a nie kalkulować, jak zostać zauważonym.”


Alicja Patanowska, PLANTACJA

Media wśród jurorów reprezentuje Anna Grużewska, dziennikarka od lat specjalizująca się w tematyce designu, związana z wiodącymi tytułami wnętrzarskimi (obecnie redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”). Grużewska, będąca z wykształcenia malarką i dziennikarką, śledzi nowe projekty, wyszukuje niebanalne przedmioty, odkrywa talenty. Pomysłodawczyni i autorka dwóch przekrojowych publikacji z dziedziny designu: „Akademia Designu. 101 ikon.” oraz „Akademia Designu. Projektanci”. Stale obecna na międzynarodowych i polskich festiwalach designu doskonale zna propozycje współczesnych projektantów i na tej podstawie formułuje swoje oczekiwania w stosunku do uczestników konkursu - „Są projekty, które momentami uwodzą – wydają się lekkie, płynne, finezyjne. Ale zawsze trzeba się zastanowić, czy pod tą lekkością i finezją jest drugie dno. My, tak naprawdę, szukamy tego drugiego dna. Oczywiście chcemy żeby to był doskonały projekt, ale także żeby opowiadał jakąś dodatkową historię. I tego właśnie oczekujemy – tej dodatkowej wartości.”











siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage    PL EN