TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"
  • labelworld
  • dizajn
  • wnętrza
  • architektura
  • sztuka
  • moda
  • wywiad
  • lifestyle
  • wydarzenia

NAJNOWSZE

  • Polska rozkochana w retro. Nowy album &Living!

    Polska rozkochana w retro. Nowy album &Living!

  • 100 lat Bauhausu z polskimi ilustratorami

    100 lat Bauhausu z polskimi ilustratorami

  • Jak  przeszłość kreuje przyszłość. LABEL #38

    Jak przeszłość kreuje przyszłość. LABEL #38

  • Wystawa plakatów LABEL Magazine x Bauhaus | PURO Hotel Kraków Kazimierz

    Wystawa plakatów LABEL Magazine x Bauhaus | PURO Hotel Kraków Kazimierz

  • LABEL Studio i Bauhaus w kreatywnej odsłonie na targach Warsaw Home

    LABEL Studio i Bauhaus w kreatywnej odsłonie na targach Warsaw Home

NAJNOWSZE

  • Szyldy na targowiskach mogą być ładne!

    Szyldy na targowiskach mogą być ładne!

  • Niezwykły dom pogrzebowy, w którym ciała zostaną zamienione na kompost

    Niezwykły dom pogrzebowy, w którym ciała zostaną zamienione na kompost

  • Raw Decor w kolorach Adriatyk i Głębia Oceanu

    Raw Decor w kolorach Adriatyk i Głębia Oceanu

  • Najbardziej ekologiczna wódka świata

    Najbardziej ekologiczna wódka świata

  • Upominki dla miłośników sztuki i designu od COS

    Upominki dla miłośników sztuki i designu od COS

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • W kopenhaskim mieszkaniu Pernille Baastrup

    W kopenhaskim mieszkaniu Pernille Baastrup

  • Warszawska AURA

    Warszawska AURA

  • Mieszkanie inspirowane brutalizmem

    Mieszkanie inspirowane brutalizmem

  • Nietypowe dwupoziomowe mieszkanie

    Nietypowe dwupoziomowe mieszkanie

  • Paryskie mieszkanie pełne sztuki

    Paryskie mieszkanie pełne sztuki

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Kontrowersje wokół odbudowy Notre Dame

    Kontrowersje wokół odbudowy Notre Dame

  • Włoski dom wyrzeźbiony światłem

    Włoski dom wyrzeźbiony światłem

  • Drewniany dom z widokiem na las

    Drewniany dom z widokiem na las

  • Parking zamieniony w zielony kompleks

    Parking zamieniony w zielony kompleks

  • Kurort stworzony, by się odłączyć

    Kurort stworzony, by się odłączyć

NAJNOWSZE

  • Rekord na aukcji. Obraz Łempickiej sprzedany za 52 miliony złotych

    Rekord na aukcji. Obraz Łempickiej sprzedany za 52 miliony złotych

  • Obrazy stworzone za pomocą…kodowania!

    Obrazy stworzone za pomocą…kodowania!

  • Banksy, KAWS, Blade oraz Obey na Targach Sztuki Dostępnej!

    Banksy, KAWS, Blade oraz Obey na Targach Sztuki Dostępnej!

  • Polka laureatką jednej z najważniejszych nagród w świecie sztuki

    Polka laureatką jednej z najważniejszych nagród w świecie sztuki

  • Na wtorkowej aukcji może paść rekord: 10 milionów złotych za rzeźbę Abakanowicz

    Na wtorkowej aukcji może paść rekord: 10 milionów złotych za rzeźbę Abakanowicz

NAJNOWSZE

  • Szaliki z szyldem od Traffic Design i Pan tu nie stał

    Szaliki z szyldem od Traffic Design i Pan tu nie stał

  • Marka Nike stworzyła buty inspirowane przewlekłymi chorobami

    Marka Nike stworzyła buty inspirowane przewlekłymi chorobami

  • Buty projektu słynnego architekta Kengo Kumy

    Buty projektu słynnego architekta Kengo Kumy

  • Polska biżuteria: Bałta od rett frem

    Polska biżuteria: Bałta od rett frem

  • Vans stworzyło specjalną kolekcję, która ma pomóc planecie

    Vans stworzyło specjalną kolekcję, która ma pomóc planecie

NAJNOWSZE

  • Siła mocnych kolorów i kształtów. Rozmowa z Aleksandrą Morawiak

    Siła mocnych kolorów i kształtów. Rozmowa z Aleksandrą Morawiak

  • Loft w Tel Avivie

    Loft w Tel Avivie

  • Zielone oazy

    Zielone oazy

  • Ikony polskiego designu powracają!

    Ikony polskiego designu powracają!

  • Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

    Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

NAJNOWSZE

  • Kurort stworzony, by się odłączyć

    Kurort stworzony, by się odłączyć

  • Kubki na wynos z… kawowych fusów!

    Kubki na wynos z… kawowych fusów!

  • Najbezpieczniejszy kask świata

    Najbezpieczniejszy kask świata

  • Obrazy stworzone za pomocą…kodowania!

    Obrazy stworzone za pomocą…kodowania!

  • Kampania reklamująca Wilno jako „punkt G Europy”

    Kampania reklamująca Wilno jako „punkt G Europy”

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Warszawa stolicą plakatu!

    Warszawa stolicą plakatu!

  • Przewaga dzięki designowi

    Przewaga dzięki designowi

  • Wielkie nazwiska w przystępnych cenach

    Wielkie nazwiska w przystępnych cenach

  • Banksy, KAWS, Blade oraz Obey na Targach Sztuki Dostępnej!

    Banksy, KAWS, Blade oraz Obey na Targach Sztuki Dostępnej!

  • Jazzowy Hotel Bristol

    Jazzowy Hotel Bristol

Japońska koncepcja „MA” – jak projektanci wykorzystują pustą przestrzeń Japońska koncepcja „MA” – jak projektanci wykorzystują pustą przestrzeń Japońska koncepcja „MA” – jak projektanci wykorzystują pustą przestrzeń Japońska koncepcja „MA” – jak projektanci wykorzystują pustą przestrzeń Japońska koncepcja „MA” – jak projektanci wykorzystują pustą przestrzeń

źródło: materiały prasowe

Zdjęcia na pełnym ekranie

Japońska koncepcja „MA” – jak projektanci wykorzystują pustą przestrzeń

Hasłem dziesiątej edycji Mazda Design 2019 jest pojęcie „MA” – które odwołuje się do japońskiej sztuki, designu, sposobu projektowania, a nawet sposobu życia. „MA” to zarazem przestrzeń niezbędna do tworzenia, kształtowania własnego życia i dzieła, jak również – w sensie fizycznym, namacalnym – przestrzeń, w której jest miejsce na nasze refleksje, przemyślenia, a nawet odczuwanie przyjemności.

„MA” jest pojęciem silnie związanym z jakością życia i jego pozytywnym przeżywaniem. To kluczowe zagadnienie, które podejmują uczestnicy tegorocznej edycji konkursu projektowego Mazdy. Projektanci biorący udział w zmaganiach – w dwóch z trzech konkursowych kategorii – mają stworzyć rozwiązania, które będą wpływać na komfort życia – wychodząc od założeń charakterystycznych dla japońskiej tradycji projektowania. Nieprzypadkowo jedną z głównych inspiracji konkursowych jest więc Nowa Mazda3, zaprojektowana w duchu japońskiej tradycji rzemiosła i filozofii designu, w tym także koncepcji „MA”.



Jej wyjątkowy design to dzieło mistrzów, którzy dzięki dziesiątkom lat doświadczenia potrafią z nieosiągalną dla najnowocześniejszej technologii intuicją i precyzją stworzyć własnymi rękami bryłę, w której zgodnie z filozofią projektową KODO - Dusza Ruchu, zaklęta zostaje istota dynamiki i ukryta energia.

Ci, którzy chcieliby pójść w ślady japońskich projektantów powinni się zastanowić, w jaki sposób założenia koncepcji „MA” zastosować do własnych konkursowych projektów. Warto przy tym zwrócić uwagę jak te zasady zostały zrealizowane w Nowej Mazdzie 3.



Wykorzystanie światła.
Projektanci Mazdy duży nacisk postawili na światło, które jest ważnym składnikiem koncepcji „MA” – bo z jednej strony pozwala nadać konkretny kształt nieuformowanej przestrzeni, z drugiej potrzebuje przestrzeni, którą może wypełniać. W ten sposób „MA” określa pierwsze wrażenie – wizualne, które towarzyszy spotkaniu z Nową Mazdą 3. Refleksy światła na karoserii mówią o wolności, stanowią symbol możliwości samochodu, który oszczędnymi środkami – osiąga wielkie efekty. Mistrzowie rzemiosła (Takumi) pracujący dla Mazdy stworzyli bryłę samochodu, której piękno ukazuje się w relacji ze światłem i to ono wydobywa precyzję detalu, idealną linię i fascynującą kolorystykę Nowej Mazdy 3. Te elementy wywołują emocję i pozwalają od samego początku nawiązać więź z samochodem.



Znaczenie „pustki”.
Drugą ważną zasadą jest „mniej daje więcej” – czyli ograniczenie stylistyki i ozdobników do minimum, aby pozostawić jak najwięcej miejsca na refleksję i emocje człowieka. W ten sposób można właściwie ocenić proporcje bryły Nowej Mazdy 3, jej rzeźbę i szlachetny minimalizm, nawiązujące do koncepcji „MA”. Tradycyjne japońskie wnętrza są projektowane tak, aby nie zostały w całości wypełnione, aby była w nich „pustka”, którą dopiero mamy wypełnić. Duże okna i przesuwane ściany nie odgradzają nas tylko od natury na zewnątrz, ale mają nas z nią łączyć.

Dlatego „MA” tworzy również głębszą relację pomiędzy kierowcą a maszyną oraz kierowcą a otoczeniem, w którym porusza się samochód. „MA” jest obecne we wnętrzu samochodu, które zostało zaprojektowane tak, aby w pełni komfortowych warunkach doświadczać przyjemności z jazdy – bez zbędnych elementów, bez nadmiaru urządzeń wywołujących nadmiar bodźców, z poczuciem maksymalnego skupienia i wyciszenia, jednocześnie w kontakcie z tym, co jest na zewnątrz.



Emocjonalna więź z przedmiotem.
Wnętrze Mazdy 3, zaprojektowane zgodnie z koncepcją „MA”, pozwala kierowcy na maksymalne „wypełnienie” przestrzeni swojego samochodu emocjami, oraz skupieniem podczas jazdy. Dzięki temu tworzy się emocjonalna więź i harmonia pomiędzy człowiekiem a samochodem, a prowadzenie staje się bardziej intuicyjne, bezpieczne i przyjemniejsze.

Gra świateł i cieni na powierzchni przedmiotu, oszczędność detalu, pozytywny kontrast pomiędzy nadmiarem a pustką oraz budowanie emocjonalnej więzi z zaprojektowanym przedmiotem – to elementy, które od wieków twórcom japońskiego rzemiosła, a współcześnie – konstruktorom Mazdy pozwalają na realizację idei „MA”. Czy ta sztuka udała się polskim projektantom biorącym udział w konkursie Mazda Design 2019? Przekonamy się już 17 maja tego roku.

Więcej informacji na stronie: www.mazdadesign.pl



siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage    PL EN