TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"
Wystawa plakatów w LABEL Magazine x Bauhaus | PURO Hotel Gdańsk
  • labelworld
  • dizajn
  • wnętrza
  • architektura
  • sztuka
  • moda
  • wywiad
  • lifestyle
  • wydarzenia

NAJNOWSZE

  • 100 lat Bauhausu z polskimi ilustratorami

    100 lat Bauhausu z polskimi ilustratorami

  • Powrót do natury w najnowszym albumie &Living

    Powrót do natury w najnowszym albumie &Living

  • LABEL #36 Odkrywamy oblicza kobiecości

    LABEL #36 Odkrywamy oblicza kobiecości

  • Wystawa plakatów LABEL Magazine x Bauhaus | PURO Hotel Gdańsk

    Wystawa plakatów LABEL Magazine x Bauhaus | PURO Hotel Gdańsk

  • Stoisko LABEL na Łódź Design Festival - „Bauhaus: poza formę”

    Stoisko LABEL na Łódź Design Festival - „Bauhaus: poza formę”

NAJNOWSZE

  • Kobiecy pisuar, który pozwoli korzystać z toalety w dowolnym miejscu

    Kobiecy pisuar, który pozwoli korzystać z toalety w dowolnym miejscu

  • Lato z klasyką!

    Lato z klasyką!

  • Przepis na kuchnię idealną

    Przepis na kuchnię idealną

  • Zestaw, który ma pielęgnować seksualność i uczucia emerytów

    Zestaw, który ma pielęgnować seksualność i uczucia emerytów

  • Kubki na wynos z… kawowych fusów!

    Kubki na wynos z… kawowych fusów!

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • W stylu boho

    W stylu boho

  • Włoska prostota

    Włoska prostota

  • Bohema w Gdyni

    Bohema w Gdyni

  • Dom z lat 20-tych na Pogodnie

    Dom z lat 20-tych na Pogodnie

  • Mieszkanie przy warszawskich Filtrach

    Mieszkanie przy warszawskich Filtrach

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Ścieżka dla zapatrzonych w telefony

    Ścieżka dla zapatrzonych w telefony

  • Dworzec Metropolitalny w Lublinie w finale World Building of the Year

    Dworzec Metropolitalny w Lublinie w finale World Building of the Year

  • Niezwykła świątynia w Japonii

    Niezwykła świątynia w Japonii

  • Domki zbudowane wokół drzewa

    Domki zbudowane wokół drzewa

  • Kanye West proponuje domy inspirowane Star Wars

    Kanye West proponuje domy inspirowane Star Wars

NAJNOWSZE

  • Bawiąc się słowem. Rozmowa z Joanną Gniady

    Bawiąc się słowem. Rozmowa z Joanną Gniady

  • Sztuka w mieście: Niefestiwal Miasto i Sztuka

    Sztuka w mieście: Niefestiwal Miasto i Sztuka

  • W Szczecinie powstała mozaika z ceramicznych resztek

    W Szczecinie powstała mozaika z ceramicznych resztek

  • Oglądaj renowację Straży Nocnej Rembrandta na żywo!

    Oglądaj renowację "Straży Nocnej" Rembrandta na żywo!

  • Między terapią a ekstazą. Rozmowa z Agatą Wiedro

    Między terapią a ekstazą. Rozmowa z Agatą Wiedro

NAJNOWSZE

  • Do 2025 wszystkie ubrania z Zary powstaną z tkanin przyjaznych środowisku

    Do 2025 wszystkie ubrania z Zary powstaną z tkanin przyjaznych środowisku

  • Materiał, który pięknie się starzeje

    Materiał, który pięknie się starzeje

  • TAKAPARA ART – wyjątkowe skarpetki z Łodzi

    TAKAPARA ART – wyjątkowe skarpetki z Łodzi

  • Birbante Rocca trochę dandy, trochę rock’n’rollowo, trochę klasycznie...

    Birbante Rocca trochę dandy, trochę rock’n’rollowo, trochę klasycznie...

  • Kolekcja Diverse inspirowana Gdynią

    Kolekcja Diverse inspirowana Gdynią

NAJNOWSZE

  • Siła mocnych kolorów i kształtów. Rozmowa z Aleksandrą Morawiak

    Siła mocnych kolorów i kształtów. Rozmowa z Aleksandrą Morawiak

  • Loft w Tel Avivie

    Loft w Tel Avivie

  • Zielone oazy

    Zielone oazy

  • Ikony polskiego designu powracają!

    Ikony polskiego designu powracają!

  • Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

    Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

NAJNOWSZE

  • Ścieżka dla zapatrzonych w telefony

    Ścieżka dla zapatrzonych w telefony

  • Pierwszy polski motocykl elektryczny drukowany w 3D

    Pierwszy polski motocykl elektryczny drukowany w 3D

  • Kubki na wynos z… kawowych fusów!

    Kubki na wynos z… kawowych fusów!

  • Barbie inspirowana Davidem Bowie

    Barbie inspirowana Davidem Bowie

  • Niepokój w tropikach

    Niepokój w tropikach

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Wystawa plakatów LABEL Magazine x Bauhaus | PURO Hotel Gdańsk

    Wystawa plakatów LABEL Magazine x Bauhaus | PURO Hotel Gdańsk

  • Stoisko LABEL na Łódź Design Festival - „Bauhaus: poza formę”

    Stoisko LABEL na Łódź Design Festival - „Bauhaus: poza formę”

  • Między terapią a ekstazą. Rozmowa z Agatą Wiedro

    Między terapią a ekstazą. Rozmowa z Agatą Wiedro

  • Czas na POLARYZACJĘ!

    Czas na POLARYZACJĘ!

  • Wystawa „LABEL Magazine x Bauhaus” w PURO Hotels w Łodzi oraz Warszawie za nami, czas na Gdańsk!

    Wystawa „LABEL Magazine x Bauhaus” w PURO Hotels w Łodzi oraz Warszawie za nami, czas na Gdańsk!

Kolekcja projektu Mai Ganszyniec inspirowana polskim modernizm! Kolekcja projektu Mai Ganszyniec inspirowana polskim modernizm! Kolekcja projektu Mai Ganszyniec inspirowana polskim modernizm!

źródło: Materiały prasowe

Zdjęcia na pełnym ekranie

Kolekcja projektu Mai Ganszyniec inspirowana polskim modernizm!

Ceramika Paradyż, lider wśród krajowych producentów płytek ceramicznych, nawiązała współpracę z uznaną polską projektantką Mają Ganszyniec. Wspólny projekt nazwany „Modernizm” ma na celu rozpoczęcie jeszcze w tym roku produkcji kolekcji płytek, której elementem przewodnim będą kultowe gorseciki, czyli przedwojenne płytki ceramiczne z charakterystycznymi wcięciami i wypukłościami.



Za nazwą gorsecików kryją się niewielkie płytki ceramiczne o charakterystycznych wcięciach, które pozwalały zaprojektować gustowne, zindywidualizowane wnętrza. Choć wzór najprawdopodobniej pochodzi z Holandii, gorseciki cieszyły się wielką popularnością w przedwojennej Polsce, m.in. w Gdyni, Katowicach, ale przede wszystkim w stolicy naszego kraju z lat 30-tych. Stąd też do dziś często możemy spotkać się z nazwą „gorseciki warszawskie”.

Pomimo ogromnych zniszczeń podczas II wojny światowej, w wielu starych budynkach w całej Polsce zachowały się unikalne fragmenty kompozycji z tymi produktami w roli głównej. Po latach zapomnienia miłośnicy designu zaczęli na nowo doceniać lekkość i urok wyjątkowych kształtów gorsecików. Projektantka Maja Ganszyniec tłumaczy to następująco: – Mamy wspaniałe przedwojenne wzorce w architekturze wnętrz. Korzystano wtedy z naturalnych, pięknych i trwałych materiałów: drewna, ceramiki, mosiądzu. Warto z tych tradycji czerpać. Dziś, w miejscach, które nie zostały zniszczone, nadal możemy podziwiać urok gorsecikowych posadzek. To ważne, by tak jak kiedyś, przystępne cenowo produkty były piękne, naturalne i trwałe. Tak jak gorseciki. Bardzo się cieszę, że Ceramika Paradyż zdecydowała się na wprowadzenie tej małej, ikonicznej płyteczki do produkcji, przywracając ciągłość urwanym przez historię wątkom.



Gorseciki nie tylko do kamienic

Wspólny projekt Studia Ganszyniec i Ceramiki Paradyż umożliwi produkcję gorsecików, dzięki czemu te ikoniczne płytki będą mogły się pojawić nie tylko w remontowanych kamienicach czy budynkach objętych ochroną konserwatorską, ale również doskonale się sprawdzą w nowoczesnych restauracjach, sklepach oraz przestrzeni domowej. Prace projektowe są już na zaawansowanym etapie, a produkty trafią do sprzedaży jeszcze w tym roku. Prototypowe gorseciki zostały m.in. wykorzystane już na wystawie Ceramiki Paradyż podczas tegorocznej edycji Łódź Design Festival.


fot. Ignacy Matuszewski

Ceramika Paradyż od 30 lat napędza polskie wzornictwo i znana jest z wdrażania zarówno innowacyjnych technologii, jak i odważnych rozwiązań. Projekt „Modernizm” jest dla nas szczególny z trzech względów. Po pierwsze to wielki ukłon firmy w stronę grupy architektów i projektantów wnętrz. Po drugie poczuwamy się do opieki nad pamięcią o produktach, o których zapomniano, a które powstawały w naszym regionie. I po trzecie, współpraca z tak utalentowaną i docenianą projektantką jest dla nas dużym zaszczytem i powodem do radości, a zarazem gwarancją stworzenia produktu najwyższej klasy o zachwycającym wzornictwie – mówi Anna Tępińska-Marcinek, współwłaściciel i wiceprezes zarządu Ceramiki Paradyż.


siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage    PL EN