TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"
Wystawa plakatów: LABEL Magazine x Bauhaus | Warszawa
  • labelworld
  • dizajn
  • wnętrza
  • architektura
  • sztuka
  • moda
  • wywiad
  • lifestyle
  • wydarzenia

NAJNOWSZE

  • Powrót do natury w najnowszym albumie &Living

    Powrót do natury w najnowszym albumie &Living

  • Wystawa plakatów w Warszawie LABEL Magazine x Bauhaus

    Wystawa plakatów w Warszawie LABEL Magazine x Bauhaus

  • 100 lat Bauhausu z polskimi ilustratorami

    100 lat Bauhausu z polskimi ilustratorami

  • LABEL #36 Odkrywamy oblicza kobiecości

    LABEL #36 Odkrywamy oblicza kobiecości

  • LABEL Magazine x Bauhaus wystawa w PURO Hotel Łódź

    LABEL Magazine x Bauhaus wystawa w PURO Hotel Łódź

NAJNOWSZE

  • Naukowcy odkryli jak przenieść 25-tonowe bryły jedynie przy użyciu rąk

    Naukowcy odkryli jak przenieść 25-tonowe bryły jedynie przy użyciu rąk

  • Polska projektantka stworzyła ładną i komfortową protezę piersi

    Polska projektantka stworzyła ładną i komfortową protezę piersi

  • MANUBA kolekcja GDD 2019

    MANUBA kolekcja GDD 2019

  • Lody o smaku prosecco w kształcie kieliszka

    Lody o smaku prosecco w kształcie kieliszka

  • Dmuchane baseny, które zmieszczą się w torbie

    Dmuchane baseny, które zmieszczą się w torbie

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Kolor w Londynie

    Kolor w Londynie

  • Skandynawia w niebieskich tonach

    Skandynawia w niebieskich tonach

  • Loft w Chicago

    Loft w Chicago

  • 36 metrów kwadratowych w Warszawie

    36 metrów kwadratowych w Warszawie

  • Karta z limitem na ślad węglowy

    Karta z limitem na ślad węglowy

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Śródziemnomorski miraż

    Śródziemnomorski miraż

  • Domek w lesie, który wygląda jak… Minionek!

    Domek w lesie, który wygląda jak… Minionek!

  • Minimalistyczny salon sukni ślubnych

    Minimalistyczny salon sukni ślubnych

  • Zielone przystanki w Siemiatyczach

    Zielone przystanki w Siemiatyczach

  • Niezwykły glamping w Andach

    Niezwykły glamping w Andach

NAJNOWSZE

  • Siła mocnych kolorów i kształtów. Rozmowa z Aleksandrą Morawiak

    Siła mocnych kolorów i kształtów. Rozmowa z Aleksandrą Morawiak

  • Warszawska palma uschła

    Warszawska palma uschła

  • Polski Pawilon jedną z 5 obowiązkowych wystaw Biennale w Wenecji według brytyjsko-amerykańskiego „The Art Newspaper”

    Polski Pawilon jedną z 5 obowiązkowych wystaw Biennale w Wenecji według brytyjsko-amerykańskiego „The Art Newspaper”

  • Banksy pojawił się na Biennale w Wenecji

    Banksy pojawił się na Biennale w Wenecji

  • Na nowojorskiej aukcji padł rekord: oto najdroższe dzieło żyjącego artysty!

    Na nowojorskiej aukcji padł rekord: oto najdroższe dzieło żyjącego artysty!

NAJNOWSZE

  • Kolekcja Nike inspirowana Stranger Things

    Kolekcja Nike inspirowana Stranger Things

  • Każdy model z tej kolekcji został stworzony by kusić zmysły

    Każdy model z tej kolekcji został stworzony by kusić zmysły

  • Samoczyszczące się ubrania

    Samoczyszczące się ubrania

  • Najbardziej zrównoważone sneakersy świata

    Najbardziej zrównoważone sneakersy świata

  • Rihanna zaprezentowała pierwszą kolekcję Fenty

    Rihanna zaprezentowała pierwszą kolekcję Fenty

NAJNOWSZE

  • Siła mocnych kolorów i kształtów. Rozmowa z Aleksandrą Morawiak

    Siła mocnych kolorów i kształtów. Rozmowa z Aleksandrą Morawiak

  • Loft w Tel Avivie

    Loft w Tel Avivie

  • Zielone oazy

    Zielone oazy

  • Ikony polskiego designu powracają!

    Ikony polskiego designu powracają!

  • Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

    Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

NAJNOWSZE

  • Naukowcy odkryli jak przenieść 25-tonowe bryły jedynie przy użyciu rąk

    Naukowcy odkryli jak przenieść 25-tonowe bryły jedynie przy użyciu rąk

  • Zalando wprowadza ekologiczne opakowania

    Zalando wprowadza ekologiczne opakowania

  • Bransoletka, która powstrzyma Cię przed niezdrowym trybem życia

    Bransoletka, która powstrzyma Cię przed niezdrowym trybem życia

  • Smartfon dla fanów mindfulness

    Smartfon dla fanów mindfulness

  • Polski samochód elektryczny wyjechał na ulice Warszawy

    Polski samochód elektryczny wyjechał na ulice Warszawy

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Wystawa plakatów w Warszawie LABEL Magazine x Bauhaus

    Wystawa plakatów w Warszawie LABEL Magazine x Bauhaus

  • Spolaryzowany program Gdynia Design Days 2019!

    Spolaryzowany program Gdynia Design Days 2019!

  • Wyjątkowa aukcja w Muzeum Sztuki Nowoczesnej wesprze uchodźców

    Wyjątkowa aukcja w Muzeum Sztuki Nowoczesnej wesprze uchodźców

  • Warsaw Home 2019 pod hasłem „Jestem”

    Warsaw Home 2019 pod hasłem „Jestem”

  • Przemo Łukasik w ABB Living Space® Experience

    Przemo Łukasik w ABB Living Space® Experience

Soundscape, czyli jak i dlaczego meble powinny brzmieć? Soundscape, czyli jak i dlaczego meble powinny brzmieć? Soundscape, czyli jak i dlaczego meble powinny brzmieć? Soundscape, czyli jak i dlaczego meble powinny brzmieć? Soundscape, czyli jak i dlaczego meble powinny brzmieć? Soundscape, czyli jak i dlaczego meble powinny brzmieć?

źródło: www.janankiersztajn.com
zdjęcia: Rafał Kolasiński

Zdjęcia na pełnym ekranie

Soundscape, czyli jak i dlaczego meble powinny brzmieć?

Wnętrza naszych domów zapełniają obiekty zaprojektowane przeważnie w oparciu o kryteria wizualne. Jan Ankiersztajn dyplomowym projektem „Soundscape” zrealizowanym w Design Academy Eindhoven zwraca uwagę na nowe problemy w designie i stawia pytanie: co stanie się, kiedy dźwięk przejmie funkcję sfery wizualnej i będzie jednym z istotnych kryteriów projektowych?

Obecnie na rynku meblarskim kolory i formy obiektów nieustannie się zmieniają. Projektanci poświęcają wiele godzin na poszukiwanie właściwej formy obiektu, jego kolorów, dobrej jakości materiałów czy wybieraniu odpowiednich technologii produkcyjnych. Firmy meblarskie zalewają rynek nowymi produktami, zgodnymi z obowiązującymi trendami - zróżnicowanymi pod względem formy jednakże jednolitymi pod względem dźwięków towarzyszących ich użytkowaniu. Dźwięki większości mebli zasłyszane na początku ubiegłego wieku w zasadzie niczym się nie różnią od tych, które możemy usłyszeć obecnie: są tak samo przypadkowe i chaotyczne, pozbawione emocji.

W projekcie „Soundscape” Jan Ankiersztajn odchodząc od konwencji przypadkowości odgłosów generowanych przez obiekty codziennego użytku, przy użyciu technologii projektuje dźwięki przedmiotów. Projektant nie tylko skupia się na stworzeniu dźwięków pojedynczych obiektów, lecz wykorzystuje właściwości brzmień w celu zbudowania relacji między nimi. Użytkownik ma możliwość generowania dźwięku przez zwyczajowe używanie mebli oraz szansę indywidualnego skomponowania środowiska dźwiękowego danej przestrzeni przez zmianę konfiguracji obiektów.

Projekt „Soundscape” składa się z grupy obiektów. Projektant rozpatrywał problem dźwięku i badał jego relację z formą na podstawie odmiennej typologii oraz skali obiektów. Świadomie działał na archetypach: kula, krzesło, półka, ściana, kolumna. Głównym bohaterem jest jasnej barwy Kokon, elipsoida wykonana z żywicy poliuretanowej.



Aluminiowe krzesło o cichej konstrukcji i silikonowych elementach przesuwane po podłodze samo w sobie nie generuje dźwięku. Natomiast wibracje powstałe na skutek szurania są przetransmitowane do elipsoidy, gdzie następnie są przetworzone na dźwięk. Zamknięta forma Kokonu wpływa na „świszczącą” barwę dźwięku krzesła, który się z niego wydobywa. Użytkownik zmieniając położenie Kokonu kontroluje brzmienie danych obiektów. Po położeniu elipsoidy na Konsolę brzmienie Krzesła zostaje wzbogacone o niskie częstotliwości, które są generowane poprzez pudło rezonansowe, którym jest półka. Dzięki specjalnej konstrukcji, dźwięk wydobywający się z konsoli rezonuje w granicach 65Hz. Natomiast po schowaniu Kokonu w Miękkiej Ścianie efektywnie tłumiony jest dźwięk wydobywający się z niego. W tej konfiguracji brzmienie, które za pomocą technologii zostało dodane do krzesła jest niesłyszalne. W konsekwencji Krzesło staje się całkowicie ciche. Ostatnim elementem jest kolumna, która symbolizuje architekturę. Wyłapuje ona wibracje z podłoża, które przetwarza i amplifikuje. W konsekwencji, do odgłosu kroków ludzkich zostaje dodana metaliczna barwa dźwięku.


Wszystkie obiekty zostały sprowadzone do czystej formy i zaprojektowane w taki sposób, aby się dopełniały: miękkość i obłość została skontrastowana z prostotą i geometrycznością.

Dźwięki dodane do obiektów trafnie opisują ich charakter: Kokon - wydobywa dźwięk, świszczący i wysoki, który określa lekkość tego obiektu. Krzesło - dźwięk jego ulega zmianie, a decyduje o tym konfiguracja między Kokonem, Konsolą i Miękką Ścianą. Kiedy Kokon leży na podłodze, krzesło posiada brzmienie syntetyczne oraz lekkie. Kiedy Kokon leży na Konsoli, krzesło posiada brzmienie bogatsze w swoim spektrum. Niskie i wysokie częstotliwości dodają nowego akustycznego wymiaru do prostoty formy aluminiowego krzesła. Kiedy elipsoida jest schowana w Miękkiej Ścianie, Krzesło jest pozbawione dźwięku i wraca do pierwotnego stanu - jest ciche. Miękka Ściana nie posiada dźwięku, jest także panelem akustycznym - wpływa na polepszenie akustyki pomieszczenia. Jej właściwością jest tłumienie odgłosów otoczenia, a także obiektów znajdujących się wewnątrz Ściany. Tłumi ona dźwięk poliuretanowego Kokonu.

Projekt „Soundscape” Jana Ankiersztajna brał udział w tegorocznym Dutch Design Week podczas Graduation Show w DAE w Eindhoven.

siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage    PL EN