TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"
LABEL Magazine x Bauhaus wystawa w PURO Hotel Łódź
  • labelworld
  • dizajn
  • wnętrza
  • architektura
  • sztuka
  • moda
  • wywiad
  • lifestyle
  • wydarzenia

NAJNOWSZE

  • Powrót do natury w najnowszym albumie &Living

    Powrót do natury w najnowszym albumie &Living

  • 100 lat Bauhausu z polskimi ilustratorami

    100 lat Bauhausu z polskimi ilustratorami

  • LABEL Magazine x Bauhaus wystawa w PURO Hotel Łódź

    LABEL Magazine x Bauhaus wystawa w PURO Hotel Łódź

  • LABEL #35 Świętujemy stulecie Bauhausu!

    LABEL #35 Świętujemy stulecie Bauhausu!

  • Pracuj w przestrzeni wyzwalającej kreatywność! Nowy album “&Living”!

    Pracuj w przestrzeni wyzwalającej kreatywność! Nowy album “&Living”!

NAJNOWSZE

  • Składane zajączki od IKEA

    Składane zajączki od IKEA

  • Wokół geometrii

    Wokół geometrii

  • Naukowcy odkryli jak przenieść 25-tonowe bryły jedynie przy użyciu rąk

    Naukowcy odkryli jak przenieść 25-tonowe bryły jedynie przy użyciu rąk

  • Dobre miasto. ARCHIBLOK na Łódź Design Festival 2019

    Dobre miasto. ARCHIBLOK na Łódź Design Festival 2019

  • Samsung odkrywa karty

    Samsung odkrywa karty

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Mieszkanie miłośniczki psów

    Mieszkanie miłośniczki psów

  • Luksusowy dom w Melbourne

    Luksusowy dom w Melbourne

  • Klimatyczne mieszkanie na warszawskim Nowolipiu

    Klimatyczne mieszkanie na warszawskim Nowolipiu

  • Hygge po szwedzku

    Hygge po szwedzku

  • 28 metrów w skandynawskim stylu

    28 metrów w skandynawskim stylu

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Lustrzany dom w zimowej scenerii

    Lustrzany dom w zimowej scenerii

  • Polski architekt weźmie udział w konkursie na odbudowę Notre Dame

    Polski architekt weźmie udział w konkursie na odbudowę Notre Dame

  • Nowoczesne wydanie kultowych domków letniskowych z czasów PRL-u

    Nowoczesne wydanie kultowych domków letniskowych z czasów PRL-u

  • Polski pomysł na odbudowę Notre Dame

    Polski pomysł na odbudowę Notre Dame

  • Tu było, tu stało – na rzecz modernistycznej Warszawy

    Tu było, tu stało – na rzecz modernistycznej Warszawy

NAJNOWSZE

  • Michał Szlaga. Fotografowałem polskiego króla

    Michał Szlaga. Fotografowałem polskiego króla

  • Polski Pawilon w Wenecji

    Polski Pawilon w Wenecji

  • Niezwykła instalacja w Luwrze

    Niezwykła instalacja w Luwrze

  • Dzięki rozszerzonej rzeczywistości wejdziesz „w głąb” obrazu Rembrandta

    Dzięki rozszerzonej rzeczywistości wejdziesz „w głąb” obrazu Rembrandta

  • Inspirujący film o Bauhausie

    Inspirujący film o Bauhausie

NAJNOWSZE

  • Brytyjski „Vogue” celebruje dojrzałe kobiety

    Brytyjski „Vogue” celebruje dojrzałe kobiety

  • Ekologiczne materiały w najnowszej kolekcji H&M

    Ekologiczne materiały w najnowszej kolekcji H&M

  • Nowa kolekcja Orskiej

    Nowa kolekcja Orskiej

  • Wiosenny BIG STAR

    Wiosenny BIG STAR

  • Małgosia Bela twarzą Reserved

    Małgosia Bela twarzą Reserved

NAJNOWSZE

  • Loft w Tel Avivie

    Loft w Tel Avivie

  • Zielone oazy

    Zielone oazy

  • Ikony polskiego designu powracają!

    Ikony polskiego designu powracają!

  • Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

    Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

  • Poznańska firma tworzy dom inteligenty

    Poznańska firma tworzy dom inteligenty

NAJNOWSZE

  • Składane zajączki od IKEA

    Składane zajączki od IKEA

  • Instagram bez like’ów?

    Instagram bez like’ów?

  • Kawiarnia z serialu „Przyjaciele” z Lego

    Kawiarnia z serialu „Przyjaciele” z Lego

  • Naukowcy odkryli jak przenieść 25-tonowe bryły jedynie przy użyciu rąk

    Naukowcy odkryli jak przenieść 25-tonowe bryły jedynie przy użyciu rąk

  • Polak uznany najlepszym na świecie twórcą fotografii czarno-białej

    Polak uznany najlepszym na świecie twórcą fotografii czarno-białej

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

NAJNOWSZE

  • Michał Szlaga. Fotografowałem polskiego króla

    Michał Szlaga. Fotografowałem polskiego króla

  • Dobre miasto. ARCHIBLOK na Łódź Design Festival 2019

    Dobre miasto. ARCHIBLOK na Łódź Design Festival 2019

  • Żyjnia i wystawa 5! Buck.Studio w galerii Dizajn BWA Wrocław

    Żyjnia i wystawa 5! Buck.Studio w galerii Dizajn BWA Wrocław

  • Tu było, tu stało – na rzecz modernistycznej Warszawy

    Tu było, tu stało – na rzecz modernistycznej Warszawy

  • Unikatowa wystawa i aukcja polskich mebli

    Unikatowa wystawa i aukcja polskich mebli


źródło: materiały prasowe

Zdjęcia na pełnym ekranie

Sztuka i biznes. Najlepsze punkty styku w 2018 oku

Art branding to hasło-wytrych, albo raczej – hasło-bardzo obszerna i zazwyczaj bardzo atrakcyjna kołderka. Obejmuje wszelkie działania na styku sztuki i świata marek, które markom dają nową energię i kulturowy kontekst, a sztuce – rozmach i szerokie dotarcie. Mijający rok przyniósł kolejne świetne kolaboracje i poszerzył repertuar środków, które klasyfikuje się w tej młodej i ciągle odrobinę mglistej kategorii, jaką jest art branding. Podsumowujemy najlepsze z nich, które mieliśmy szansę obejrzeć w 2018 roku.

Ale zanim o tym, co najlepsze, jeszcze chwilę o kryteriach oceny. Przyjmując, że działania art brandingowe mają cieszyć nie tylko oko i serce aspirujących uczestników kultury oraz koić skołatane nerwy klasy wyższej, ale też przynosić zupełnie wymierną korzyść dla brandu, warto przypomnieć „po co to jest”. W klasycznych definicjach narzędzia art brandingowe mają za zadanie dostarczać interesującego contentu i trafić do grona odbiorców, którzy odrzuciliby otwarcie reklamowe treści. Analizując cele art brandingu często wskazuje się również potencjał storytellingowy czyli to, że za pomocą sztuki lub odwołań do kultury prościej opowiedzieć angażującą, porywającą historię niż byłoby to możliwe z wykorzystaniem wątków li tylko związanych z produktami czy twardym światem marki. Historie te bardziej bezpośrednio przenoszą w sferę wartości – abstrakcyjnych, emocjonalnych i intelektualnych światów, które inspirują i wyznaczają schematy pożądanego działania.



Przedstawiamy tuzów, którym te ambitne założenia udało się osiągnąć:
1. Luwr i Beyonce
Na początek zderzenie dwóch supersilnych marek – osobistej, Beyonce i Jay’a-Z oraz Luwru, którego magiczna brandingowa moc działa tak mocno, że pod koniec 2017 roku za astronomiczną kwotę ponad 500 milionów dolarów Abu Dhabi kupiło prawa do używania jego nazwy (i czasowego najmu części zbiorów paryskiego muzeum). W klipie do „APES**T” Beyonce i Jay-Z przechadzają się po tym nadsekwańskim Luwrze. I to takim, którego kompletnie nie znamy – pustym, ciemnym, w którym obecność wybrzmiewa dużo mocniej. W czerwcu 2018 roku obejrzeliśmy więc amerykańską power couple na tle wielkoformatowego płótna Jean-Louise’a Davide’a, u stóp marmurowej Nike z Samotraki albo, rzecz jasna, tuż obok Mony Lisy. Wszystko po to, by móc spojrzeć na nową na symboliczną siłę stanowienia kanonu sztuki i na polityczny projekt, który kryje się w każdych muzealnych zbiorach. Przez media przetoczyła się fala dyskusji o współczesnym neokolonializmie, o nieobecności głosów mniejszościowych w wielkich instytucjach kultury, o pominięciu sztuki afroamerykańskiej na trasie wielkich ruchów turystycznych wymuszonych przez muzea. Wideo obejrzało 150 milionów osób, a Beyonce i Jay-Z znów dostali punkty jako omnipotentni sabotażyści status quo.

2. Jarosław Fliciński i Raffles Hotel Europejski
W połowie maja 2018 wszyscy przysiedliśmy z wrażenia, kiedy Hotel Europejski po kilkuletnim remoncie wreszcie otworzył się na pierwszych gości. Niektórzy przysiedli od razu w barze. Ci jako pierwszy zobaczyli jedno z najciekawszych dzieł sztuki, stworzonych w formule commission work, a więc pracy powstałej na zlecenie mecenasa. Jarosław Fliciński stworzył dla Raffles imponujące trzy panneaux, których podłożem są ceramiczne płyty. Na płytach obejrzymy spływającą kaskadami draperię. Mało jest starszych zagadnień w historii sztuki i historii malarstwa niż pytanie jak plastycznie (lub: wiernie, dramaturgicznie, atrakcyjnie...) odmalować tkaninę. To stały element barokowych stylizacji, dekoracja fasad, problem formalny do rozwiązania w portrecie. Fliciński zapakował te wszystkie pytania w ceramiczno-malarski tryptyk, tak, jakby chciał powiedzieć: to tylko i aż dekoracja baru, dlaczegóż by nie dać koneserom barowych przyjemności materiału do refleksji, nie puścić do nich oka i nie przypomnieć im nad czym łamią sobie głowę architekci i malarze. Świetny i śmiały ruch ze strony Raffles, żeby w trudną funkcjonalnie przestrzeń wprowadzić tak inspirującą, a jednocześnie powabną wizualnie pracę, która buduje opowieść o marce, która dostarcza nie tylko hotelowych uciech, ale wytwarza wartość kulturową i zasila swoich gości. Świetnej sztuki w Raffles jest zresztą więcej – w całym budynku znalazło się prawie 500 obiektów, a w ogólnodostępnych przestrzeniach m.in. prace Moniki Sosnowskiej, Wilhelma Sasnala, Doroty Buczkowskiej.



3. BMW, NOSPR i Witek Orski
Kto od dawna podejrzewał, że sztuka to przyszłość, w upływającym roku mógł odetchnąć z ulgą – Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia oraz BMW zafundowały nam wydarzenie dokładnie pod takim hasłem. Czyli potwierdzenie tezy, i to przez mocne trio. Piękna sentencja o sztuce i przyszłości towarzyszyła koncertom nazwanym BMW Art Club. W ramach dwóch wydarzeń – pierwszego w katowickim mateczniku NOSPR, drugim w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie – wysłuchaliśmy utworów Krzysztofa Pendereckiego, Witolda Lutosławskiego, Henryka Mikołaja Góreckiego i Andrzeja Panufnika. Wspaniałych, monumentalnych i dobranych tak, żeby nawet początkujący tuz współczesnej kultury docenił ich intelektualną i muzyczną siłę. Całość dopełniał spektakularny materiał wizualny przygotowany przez Witka Orskiego – analitycznego artystę, erudytę, człowieka, który biega między kontekstami humanistyki szybciej niż niejeden lekkoatleta. Powstała całość bardzo smakowita i rzeczywiście poszerzająca oba gatunki – i dużo więcej niż projekcja wideo, i dużo więcej niż koncert.



4. G-star i Rijksmuseum
Kolaboracje ze sztuką, uprawiane w świecie mody, to w zasadzie standardowe narzędzie przyciągania uwagi i komentowania szerszego otoczenia społecznego, ekonomicznego i kulturowego. Warto tu przywołać chociażby brawurowy gest Jeffa Koonsa, który w 2017 zaprosił na torebki Louis Vuitton prace Van Gogha czy Da Vinci uruchamiając lawinę pytań o to, ile jeszcze można wycisnąć (chociażby na poziomie montetyzacji) z ikony sztuki. Ale my dziś o trochę bardziej subtelnych działaniach z tego pogranicza. Holenderska marka G-star znana z dekonstruowania denimu i lekko kontrowersyjnego streetwearowego sznytu w 2018 roku wypuściła na rynek ubrania inspirowane „Strażą Nocną” Rembrandta, a w zasadzie jedną z centralnych postaci płótna – Fransa Bannincka Cocqa, XVII-wiecznego burmistrza Amsterdamu. Brawurowy pomysł na dumną opowieść o swoich korzeniach i tożsamości i odpowiedź na pytanie, co (praktycznie) może dać nam przeszłość. Odzieżowa marka i Rijks współpracują zresztą od dłuższego czasu, w poprzednich latach przenosząc na g-starowe ciuchy elementy XVII-wiecznej ikonografii.



siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage siteimage    PL EN