366 Concept wskrzesza projekty prof. Rajmunda Teofila Hałasa
366 Concept we współpracy z rodziną R.T. Hałasa podjęło się wskrzeszenia dziedzictwa projektowego wybitnego polskiego projektanta i promocji na arenie międzynarodowej jego nazwiska jako znaku jakości i ponadczasowości. Dorobek Hałasa stanowi bardzo ważną część historii polskiego meblarstwa. Stworzył on ikoniczne meble, które w świadomości masowej przyjęły jego nazwisko w nazwie: „krzesło Hałasa”, „regał Hałasa” czy „regał o zmiennych wysokościach Hałasa”.
Reedycje mebli projektanta będą oznaczone logotypem Hałasa, który będzie świadczył o ich oryginalności, jakości i poszanowaniu dla oryginalnych projektów. Będzie to również gwarancja produkcji w 100% w Polsce z wykorzystaniem ekologicznych materiałów (kleje, lakiery) oraz drewna o certyfikowanym pochodzeniu.
Obecnie w ofercie 366 Concept znajduje się krzesło 200-190 Hałasa, a kolejne meble dołączą niebawem.
„Dziedzictwo wzornicze prof. R.T. Hałasa jest przeogromne, jego większość jest dziś nieznana opinii publicznej. W archiwum rodzinnym kryje się skarbnica genialnych projektów, które są jeszcze do „odkrycia”. Jesteśmy niezwykle dumni i podekscytowani, będąc współtwórcami tego projektu” - mówi Maciej Cypryk, współwłaściciel firmy 366 Concept.
„Krzesło Hałasa”, czyli Seria 200-190
Obecnie w ofercie 366 Concept znajduje się rodzina mebli 200-190, która stworzona została w oparciu o krzesło R.T. Hałasa z 1963 roku o numerze fabrycznym 200-190.
Charakterystyczne oparcie w kształcie „półksiężyca” albo „rogalika” sprawiło, że Krzesło 200-190 stało się niekwestionowaną ikoną lat 60-tych. Forma mebla łączy w sobie elegancję z minimalizmem skandynawskiego stylu Mid-Century. Podczas stypendium w Finlandii, Hałas znajdował się pod wpływem nordyckiego wzornictwa, co możemy zauważyć w jego projektach.
Krzesło 200-190 w nowoczesnym wydaniu reprezentuje najwyższy komfort, starannie wyważone proporcje oraz wyjątkowy kunszt i wysoką jakość wykonania. Po upływie ponad pół wieku pozostaje jedną z bestseller’owych ikon polskiego dizajnu zarówno w Polsce jak i na całym świecie.
366 Concept rozbudowało Serię 200-190 o krzesła barowe (w dwóch wysokościach) oraz 2-osobową ławkę. Seria 200-190 została także dostosowana do gabarytów przeciętnego współczesnego użytkownika. Zmianie uległy również główne surowce wykorzystywane w produkcji. Zamiast buku - lite drewno jesionowe, pianka o wysokiej sprężystości w miejsce moltoprenu, mosiężne detale oraz najwyższej jakości tkaniny tapicerskie. Wszystkie projekty powstały z poszanowaniem oryginalnego projektu Krzesla 200-190, żeby podkreślić szacunek wobec tego, co najlepsze w dizajnie.
Prof. Rajmund Teofil Hałas (1925-2008)
Wybitny projektant, architekt, twórca witraży i pedagog związany głównie z poznańskim środowiskiem artystycznym. Dziekan Wydziału Projektowania Plastycznego oraz Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego, a także kierownik Katedry Wzornictwa Przemysłowego i Pracowni Designu Inspirującego w Poznaniu. W 1989 roku Rada Państwa RP nadała Rajmundowi Teofilowi Hałasowi tytuł profesora. Jego najbardziej znane projekty to: Krzesło typ 200-190, Regał o zmiennych wysokościach, Krzesło typ 200-157, Meblościanka 1329.